IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Моделите, които не се боят от ръжда

Класацията е на Асоциацията за автомобилна защита

Един от най-популярните проблеми сред собствениците на автомобили е ръждата върху каросерията. Веднъж започнала, тя бързо захваща слабо защитените метални участъци. Преодоляването й може да бъде изключително трудно. Ето защо би било хубаво да си купите кола, която е предпазена от такива проблеми. В това отношение най-добре се представят моделите с цялостна галванична обработка.


Поцинковане
 

Термичното поцинковане е най-ефективният, надежден и дългосрочен начин за защита на колата от ръжда. Тази процедура се извършва още в етапа на производство. Корпусът на бъдещия автомобил с помощта на специална машина се потапя изцяло в специален галваничен разтвор с високо съдържание на цинк. Веднага след това се извършва оперативно нагряване на конструкцията, след което се стартира и процесът на електролиза. В резултат на това цинковите частици плътно се прикрепят към повърхността на метала, образувайки дебел защитен слой, който ще служи вярно в продължение на много години.

При това обаче е важно да се разбере, че самото поцинковане също се нуждае от защита с покритие от боя. Без него агресивната среда ще разруши защитния слой цинк върху каросерията за няколко седмици или месеци. Така боята и цинкът върху метала образуват единна защитна система.

В България, където девет десети от пазара се падат на употребяваните автомобили, със сигурност много хора се вълнуват кои модели имат висококачествена галванична обработка. По този въпрос има редица рейтинги. Наскоро едно руско издание например посочи като добре защитени от ръжда следните модели: Dacia Logan, Skoda Octavia, Nissan Qashqai, Honda CR-V, Toyota Camry, Citroen C4 Picasso и Volkswagen Passat B8, макар да не стана ясно по какви критерии е съставен този списък.
  
  
галванизация

На пазара на практика вече няма модели без поне частично галванизирани панели. Разбира се, защитата от корозия е на съвсем друго ниво при автомобилите, чиито купета се изработват от алуминий (Audi, Range Rover) или въглероден композит (BMW i3)


Проф. Мартин Странгууд, професор по металуртия в Бирмингамския университет, подчертава, че степента на защита срещу корозия зависи и от конкретната страна и местните условия. Във Великобритания например, където масово се използва сол по пътищата през зимата, издръжливите модели може да са едни, а в Русия, където почвите са по-киселинни заради иглолистните гори - съвсем други.

Ние ви предлагаме класацията на канадската Асоциация за автомобилна защита, основана на данни за близо десетгодишен период за технически прегледи, застрахователни претенции и споделен опит от собственици. Нейният минус обаче е, че не включва онези европейски модели, които не се предлагат отвъд океана - например френските марки, които по начало се славят с добра защита от корозия.
  
  
Моделите, които не се боят от ръжда (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #21
    15 rate up comment 15 rate down comment
    Всеки знае че ( преди 4 години )
    Ауди и БМВ си купуват само скъсаните прошляци дето нямат пари за ЛЕКСУС.
  • #20
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Мерцедеса вечер на тъмно в гаража направо се чува как го яде ръждата..
  • #19
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ха ха ха много не вярна класация, Мерцедес къде е, защо не е на първо място при ръждилниците? А?
  • #18
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    От старите френските имаха феноменална защита срещу корозия, но бай *** признаваше само Голф, който също беше добре защитен спрямо ръждясващите Форд и особено Опел, който буквално се разпадаше. Рено пък дори след удар и одраскване и без какъвто и да е ремонт, имаше само повърхностна ръжда с години.Сега обаче всички са добре защитени.
  • #17
    17 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Много обичам като се започне спора кое здраво, кое не. В България се внася утайката на евро пазара. Само тук там се промушва някоя читава гледана бройка. Няма как да коментриаме и вадим заключения за здравина на коли с неизвестна история. И най-здравата Корола 1.6 ако не виждала читаво масло 5 години или е търкаляна и кърпена с подръчни средства ще е проблемна. И най-калпавия Фиат ако е гледан както трябва ще е читав що-годе
  • #16
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Първото ми Ауди бе А6, 9г. Го карах, смених веднъж водна помпа и ключалката на багажника, за 9г. Следващото ми Ауди карах5г. Нито веднъж ремонт, сегашното ми Ауди капам от 3г. И до сега 0 ремонта. Ако си купиш 20г. Ауди на милион километра, сигурно ще ремотираш доста, като нямаш пари за ново Ауди, по добре си купи по-евтина марка, на малко км. Това е истината.
  • #15
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Да, ауди не ми е по джоба ..но не да го купя а да му плащам ремонтите. Дали ще дам 10 бона за 10 годишно А4 или 10 годишна мазда 6 е все там...но после. Щом ви харесват шкодичките карайте си ги , но не си мислете че всички ви завиждат, защото доста хора вече са имали аудита и са се отървали.
  • #14
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Пълна смешка е тая статия, това е някакъв рандом списък с автомобили. Значи Б клас и Ц клас на мерц не ръждясват ами Е и S клас къде са? Или мерцедес са сложили защита на евтините си коли но не и на скъпите? Същото за БМВ и т.н.
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 10 ( преди 4 години )
    Ако си караш ръждива Мазда, така или иначе аудито менти е по джоба, тъй че нямаш проблем :)
  • #12
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ауди А4 след гаранция се продава и за-бравя!