IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Японски кросоувър на старо – какво казват собствениците?

В случая изборът е между 3 модела - Mitsubishi Outlander, Subaru Forester или Mazda CX-9

Търсите голям кросоувър на старо, а бюджетът ви е ограничен до 7500 евро (около 15 000 лв). Държите моделът да е японски, като в тази сума на пазара има достатъчно предложения. В случая ще се спрем на три модела - Mitsubishi Outlander, Subaru Forester или Mazda CX-9, като за основа ще използваме отзивите на хора, които притежават или са притежавали някой от тези три автомобила.

Mitsubishi Outlander


Mitsubishi Outlander


В зададените критерии се вместват както машини от първото, така и от второто поколение, които са произведени до 2009 г. Естествено, колкото по-скъпи са те, толкова по-нови ще бъдат. Машините са оборудвани с бензинови двигател с обем 2,0, 2,4 или 3,0 литра, които развиват 147, 170 или 220 к.с., както и два дизела - 2,0-литров със 140 к.с. и 2,2-литров със 156 к.с.). Почти всички варианти са със задвижване на четирите колела и автоматична скоростна кутия, но има и предложения с механични скорости.

За какво хвалят Mitsubishi Outlander?

Основните предимства на модела, според негови собственици, са надеждността, управляемостта и високата проходимост. Като плюсове за кросоувъра се посочват още салонът и големият багажник, който също е сред причините за избора на този модел. А съветът е да се избират версиите с 3,0-литров бензинов и с 2,2-литров дизелов мотор.


Mitsubishi Outlander


Отбелязва се качеството на седалките, както и добрата работа на климатика. Някои стопани посочват, че са много доволни от CVT-трансмисията, но също така са категорични, че с нея трябва да се внимава. Особено важно при Mitsubishi Outlander е да се следи внимателно работата на всички системи и при нужда проблемите да се отстраняват незабавно.

За какво критикуват Mitsubishi Outlander?


Mitsubishi Outlander


Най-честите оплаквания при модела са от шумоизолацията в салона, боята и окачването. Любопитното е, че някои собственици са недоволни именно от работата и надеждността на вариаторната скоростна кутия, чиято замяна е доста скъпа. Кросоувърът е критикуван и заради висок разход на масло, особено при версия с 2,4-литров двигател. Проблем, според някои собственици, е и трудното извършване на ремонт заради конструкцията на кросоувъра.

Subaru Forester


Subaru Forester


За посочените суми може да се купи третото поколение на популярния японски модел, като тук и влиза и фейслифтът, произвеждан до 2013 г. В случая преобладават версиите с 2,0-литров бензинов двигател, но има и предложения с 2,5-литров (също бензинов) агрегат. Тяхната мощност съответно е 150 и 173 к.с. Естествено, задвижването е към четирите колела – система, с която в Subaru се гордеят, като скоростните кутии са както механична, така и автомат.

За какво хвалят Subaru Forester?

Феновете на марката не пестят суперлативите си по адрес на този автомобил, като те са свързани както с висока проходимост и надеждността, така и с добрия обзор, осигуряван от високо шофьорска място в автомобила, а също така с динамиката на двигателите и окачването. 


Subaru Forester


Кросоувърът получава високи оценки за просторния салон с качествени материали. Те признават, че обслужването на Forester е малко по-скъпо, но пък инвестицията си заслужава, тъй като при добро отношения, автомобилът служи отлично и най-вече дълго време.

За какво критикуват Subaru Forester?

И тук критиките са свързани с шумоизолацията в салона, качеството на боята, както и с работата на светлините. Все пак, има и по-сериозни оплаквания, като сред тях са повишен разход на масло от бензиновите двигатели, както и бързата поява на ръжда под дъното на двигателя.


Subaru Forester


Forester също така е критикуван и заради факта, че някои системи излизат от строя веднага след изтичането на гаранцията, като и заради скъпото си обслужване. Оплаквания има и от автоматичната скоростна кутия при по-старите версии на модела, което е свързано и с високия разход на гориво особено при движение в градски условия.

Mazda CX-9


Mazda CX-9


Един не толкова популярен на пазара автомобил, чието първо поколение се произвежда през периода 2006-2012 г. Това се дължи най-вече на факта, че той е достъпен само с два двигателя - бензинови с обем 3,5 и 3,7 литра. Тяхната мощност съответно е 3,5 или 3,7 литра, като почти предложение са със система за задвижване на четирите колела и автоматична скоростна кутия (едва ли някои би се интересувал от предно предаване и механични скорости).

За какво хвалят Mazda CX-9?

Моделът си е извоювал добра репутация заради динамиката, управляемостта, обширния салон и добрия обзор, който осигурява на водача. Изтъква се също така големият багажник, който е особено важен, както и впечатляващият, според някои собственици, дизайн.


Mazda CX-9


Повечето от тях са категорични, че CX-9 се справя отлично и извън пътя, въпреки че не е типичен всъдеход. Като предимства за модела се посочват също трите реда седалки и добрата акустика. Мощността на двигателя също се харесва, въпреки че разходът на бензин изглежда доста сериозен – 14 л/100 км.

За какво критикуват Mazda CX-9?

При кросоувъра на Mazda оплакванията са от скъпите резервни части, които заради това, че моделът е доста рядък, се намират доста трудно. Посочва се още, че боята и лаковото покритие не са от най-високо качество, но има и по-сериозни проблеми.


Mazda CX-9


Сред тях са работата и надеждността на автоматичната скоростна кутия, чиято замяна е доста скъпа. Същото важи и за системата за задвижване на четирите колела, от която също има оплаквания с надеждността.

0 от 500
  • #4
    7 rate up comment 0 rate down comment
    qwerty ( преди 3 години )
    На моята японска машина лоста е на зиг заг и удобството, особено при маневри в града е,че както при ръчните скорости винаги знам къде са ми скоростите .. не гледам нито лоста нито таблото .
  • #3
    7 rate up comment 2 rate down comment
    qwerty ( преди 3 години )
    #1 , единствената причина за зигзага е избягване на неволно превключване... иначе трябва да има копче което всеки път да натискаш..икоето е още едно нещо което може да се развали! Относно джойстика може би не си чул от собственици и монтьори колко често дава фира този във БМВ. Това е защото се разчита само на електроника. Аз го намирам за неудобство защото (всеки път като карам единичката на жена ми) трябва да гледам на таблото кога ще стигна от Р на Д и после на R..поне не е отказал все още.
  • #2
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    Към коментар 1 - статията има доста пропуски. Карам 4-та година Форестър 2- ра генерация и е с прав ход на лоста за автомата. Освен това не знам за какъв разход се посочва като минус след като градско гори 16/100, а е 230 к.с. и прави от 0 до 100 км/ч за 6,5 секунди???
  • #1
    27 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 3 години )
    "...той е достъпен само с два двигателя - бензинови с обем 3,5 и 3,7 литра. Тяхната мощност съответно е 3,5 или 3,7 литра.."Интересно....та все пак колко "литра" е мощноста?