fallback

Изненада: Българският пазар се възстанови почти изцяло през юни

Разликата със същия месец на 2019 е едва 6%, има и нов лидер по пазарен дял

Опасенията за продължителна криза на българския автомобилен пазар след коронавируса на този етап не се оправдават, ако се съди по данните за регистрациите на нови автомобили в МВР. Те показват светкавично възстановяване на продажбите през юни до нива, изключително близки до тези през същия месец на миналата година.          

Началото на доставките при новата Skoda Octavia вероятно е част от обяснението за много силния резултат на марката през юни, който я издърпа на първо място по пазарен дял

Статистиката на Пътна полиция отчита общо 3684 нови регистрации на леки автомобили (категории M1 и N1). Справка на Automedia.bg показва, че през юни 2019 те са били 3922, което е само с 6% повече. За някои марки, като Mercedes и Skoda например, всъщност продажбите сега са повече, отколкото преди година.

Част от наваксването сега се дължи и на по-стари поръчки, изпълнени със закъснение заради затворените през април и май заводи. Но дори и така тенденцията е несъмнено положителна.

Ако сравним първите шест месеца на годината със същия период на 2019, спадът е около 44%. Регистрациите от началото на 2020 са общо 12 450, срещу 22 320 през първото полугодие на 2019.

Юни размества и лидерите по пазарен дял на българския пазар. Dacia, която в предишните седем години неизменно бе марка номер 1 у нас, за втори месец през 2020 отстъпва първата позиция на Skoda. Renault пък измества Toyota от третото място.          15-те най-продавани марки в България от началото на годината:

 

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Не можеш да разбереш, щото не ти стига изчислителна мощ. Един стар пентиум 2 ще удвои айкюто
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Още не мога да разбера как хората купуват кола, на която още в завода са написали ОставиЯ! Скъпа и грозна Джета, това е Октавията. Два тона кола с 1.0 двигател, и после защо уж нови и модерни издъхжат по баирите.
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Ейййй, Тойота отнася Фолксваген. Да не говорим за Рено. Те са недостижими на върха!
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Кой си мисли че коронакризата е минала да гледа есента какво става, кви нови коли кви лизинги....
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    То един пазар леле мале, направо опрвихме европата, иначе новата октавия не е лоша и ми и е интересно plug-in хибрида на колко ще дойде.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Еее, вие тука грешките си никога ги не оправяте, ама ако някой ви напише нещо критично, веднагически го скривате!!
  • #8
    kron ( преди 3 години )
    При щкода мисля, че случаят е ясен - заради новата октавия продават старата с огромни отстъпки. Доста бързо чистят наличностите.
  • #7
    ( преди 3 години )
  • #6
    ( преди 3 години )
  • #5
    Факт! ( преди 3 години )
    Няма по избушени от шкода бе мой.
fallback
Последни