fallback

Защо табелките върху автомобилите все повече ни мамят

Едно време "325i" или "C280" ни казваше какъв двигател има под капака. Днешните означения целят да го скрият

Една популярна - и доста близка до реалността - шега гласи, че ако в Германия най-поръчваната допълнителна екстра за BMW е възможността върху колата да няма табелка, показваща какъв е двигателят, то в България най-поръчваната екстра е табелката М, която да лепнеш гордо на своето 318d.

Някои хора не искат да парадират със способностите, които има автомобилът им, докато други искат да парадират дори със способности, които той няма. Това е съвсем нормално нещо. Ненормалното в последните години е, че във втората група все по-често попадат самите автомобилни производители. А табелите върху колите все по-рядко отразяват онова, което се намира под капака им.         

 В миналото "измамите" с табелките се отнасяха по-често до т. нар. badge engineering - като например опита на Ford да ни продава Mondeo на двойна цена под маскировката на Jaguar X-type   

"Измами" с табелките е имало и преди - като например опита на Jaguar да ви продава Ford Mondeo като X-Type, или опита на Cadillac да пробута долнопробния Chevy Cavalier като луксозен модел с името Cimarron. Понеже купувачите не са чак толкова прости, обикновено такива опити приключват зле. В двата конкретни случая те изправиха Jaguar и Cadillac на самия ръб на фалита.

В наши дни обаче все по-силна става друга тенденция: да ни заблуждават не за модела, а за задвижването. Използването на мощността или обема на двигателя, за да разгриничиш отделните версии на един автомобил, изглежда най-логичният ход.        

Едно BMW от времето, когато всичко беше просто и ясно...

Преди 20 години, ако видехте на улицата BMW с табелка 325i, това би ви информирало, че колата е Трета серия (3) с 2.5-литров двигател (25), който ползва бензинова инжекция (i), напомни в една статия по темата R&T. Ако Mercedes носеше табелка C280, това значеше, че колата е C-класа с обем на двигателя 2.8 литра.

Но с масовото навлизане на даунсайзинга, на турбодвигателите и с ескалиращото състезание между маркетинг отделите чия кола ще има повече коне, тази стройна система отиде по дяволите. Сега върху колите все още има някакви числа, защото клиентите са свикнали с тях и ги очакват. Но между тези числа и реалния свят има толкова връзка, колкото между борсовите цени на стоманата и хороскопа ви по китайския зодиак.

От Cadillac до Audi: няколко примера за подвеждащи табелки (ГАЛЕРИЯ):

 

 

 

fallback
  • #13
    бе 11-ти ( преди 4 години )
    Личи ти, че си определено "мноого умен"!!
  • #12
    Последните реални ( преди 4 години )
    От началото на 21 век БМВ 520i - 2200куб см и Мерцедес Ц240 - 2600куб. см. Тогава още имаше такива "скромни" надписи, който показват дори по-малка от реалната кубатура.
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Мисля да си сложа една голяма табела на терасата. Да пише 250 квадрата. Че да знаят хората в какво жилище живея.Щото съм "умен" като собствениците на немски коли.
  • #10
    до 8 ( преди 4 години )
    При оригиналната С-класа, W202, си беше точно 2.8-литров M112 двигателят на С280. Ама зор да се направиш, че знаеш
  • #9
    356 ( преди 4 години )
    Това с обозначаването си е анахронизъм, едно време след дълги години излиза по нещо по различно /мощно/ и те гръмогласно го кичът с обозначения за да предизвикат бурен интерес, но сега палитрата от мотори и др. е посевместно прекомерна за да се продължава с тази традиция.
  • #8
    Ричард ( преди 4 години )
    Само дето ц280 не е 2.8 а е 3.0 ама карай да върви. Да бяхте дали за пример е320 дизел, който наистина е 3.2
  • #7
    Andropov ( преди 4 години )
    С пистолет за горещ въздух, пластмасова шпакла, сръчност и малко търпение и безумният надпис изчезва безследно. Такава тъпня не е нужна никому. ...или може би на някои машини им добавя "коне"...?
  • #6
    страничен наблюдател ( преди 4 години )
    Няма мярка за въртящ момент паундове на квадратен фут но има претупан набързо превод.
  • #5
    Редактор ( преди 4 години )
    Качествено списана статия! Поздравления на автора
  • #4
    Идеи ( преди 4 години )
    Мога да им дам и други идеи. Quattro или 4x4 на коли с предно предаване (иде от това, че има 4 гуми, а не е триколка или велосипед). Turbo на коли без турбо (вентилатора на парното може да е с малка турбинка). Всъшност порше май пишат турбо на някаква електричка, та май не е съвсем мкя тая идея. GT на градски коли с 45 коня двигател... TDI на бензинови коли...
fallback
Последни