Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Докога Mercedes ще продължава да сменя имената на моделите си?

В стремежа си да спечели нови клиенти, германската компания е на път да загуби най-верните

Докога Mercedes ще продължава да сменя имената на моделите си?

Не е никак лесно да управляваш международна компания, която има десетки отдели и стотици хора, ангажирани с маркетинга. Точно това понякога е причината да се взимат безумни решения, като например твърде честата смяна на имената на моделите.

Докога Mercedes ще продължава да сменя имената на моделите си?

Това е особено важно, когато става въпрос за установен производител със солидна репутация и прилежащите й претенции – в случая на Mercedes - и изобретател на модерния автомобил.

В последните години много конкуренти на компанията от Щутгарт решиха да сменят изцяло имената на своите модели – решения, които често се посрещат на нож от широката автомобилна общественост.


Така например, на хората им трябваше повече от година, за да се ориентират в новите имена на моделите на Infiniti. Само припомняме, че това беше онзи момент, в който G-Series бе заменен от Q50, а по-късно отново се върна за кратко от отвъдното като G40.

Нещо подобно се случи с BMW 3-Series Coupe, който изведнъж започнахме да наричаме 4-Series, както и с всички SUV модели на Mercedes, които от днес за утре получиха нови имена.

Разбира се, промяната на имената не е задължително да е лошо нещо, още повече като човек вникне в систематизация и види, че те имат логика по един или друг начин. Така например, идеята на Mercedes да кръсти SUV моделите си с имена, които кореспондират на съответния клас седан, ще се отрази чудесно на възприемането на марката от страна на потребителите в дългосрочен план. Особено имайки предвид, че гамата на щутгартци се разраства постоянно.

Mercedes не бива да бъдат критикувани за подобни решения, а за нещо много по-лошо – за смяната на имена на модели, в името на самото сменяне на имена. Нека припомним...

До 2014 всички бързи версии на моделите на Mercedes носеха подобни имена „Mercedes-Benz C63 AMG”. През 2017 от компанията решиха да премахнат „Benz” от същото име и да го заменят с „AMG”. В това няма нищо скандално, нали? В частност тази промяна съвпадна с премахването на „Benz” от колите, обозначени като Maybach също, така че всичко имаше някаква логика.

В същото време, всички стандартни модели на компанията получиха нови обозначения също, които зависят от типа двигател, който ги задвижва. Най-общо казано, версиите с дизелови двигатели имат буква „d” в името си, „h”, ако са хибриди и „e”, ако са с електрическо или plug-in хибридно задвижване.

И това звучи логично и подредено, биха казали повечето от нас, но тук от маркетинг отдела на Mercedes-Benz се намесват отново, тъй като същите хора подготвят нова смяна на имената на моделите от Щутгарт. По всичко личи, че от Mercedes са преминали ускорен курс по вбесяване на феновете. Нека само си припомним моделът Mercedes-Benz S 500 Plug-in Hybrid, който само 6 месеца след излизането си на пазара бе премименуван на S 500 e.

В началото на 2017, по време на официалното представяне на новия болид на Mercedes за Формула 1, стана ясно, че „от предстоящия да излезе фейслифт на S-Class, всички бъдещи модели на Mercedes-Benz с plug-in хибридна система, ще носят обозначението EQ Power+.

Ако се чудите откъде идва съкращението ЕQ, не се чудете повече. Според маркетинг специалистите на Mercedes то означава „Electric Inteligence”.

Промените са хубаво нещо, а развитието е задължително в автомобилния бизнес, но само ако същото не принася в жертва традицията и разпознаваемостта на дадена марка сред потребителите й. Колкото и дребнаво да изглежда на пръв поглед, ако човек не може да се ориентира кой модел какъв е, какво има под капака и в кой клас се намира, то не е ли възможно същият човек да се насочи към бранд, който му дава именно тази яснота?

Подмяната на личността в автомобилния свят е опасно нещо. Ето защо, да караш кола, която се казва C300, но се задвижва от 2.0-литров двигател, е малко дразнещо, но да смениш името на същата кола в продължение на две години, вече е опасно. Подобно нещо се случи и с Mercedes-AMG C43, който първоначално се казваше Mercedes-Benz C 450 AMG Sport, след което бе преименуван около година по-късно.

Ако този тренд продължи, шеговито феновете смятат, че е съвсем възможно следващото поколение на лимузината S-Class да се казва U-Class, понеже „uber” на немски звучи много по-готино, отколкото „sonder”. 

0 от 500
  • #4
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    следващи MERCEDES AMG ще е MERCEDES GAY 69 или MERCEDES HM 96 (homosexual) MERCEDES MS (metrosexual)
  • #3
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Това е истина! ( преди 2 години )
    "Не е никак лесно да управляваш международна компания, която има десетки отдели и стотици хора, ангажирани с маркетинга!" - т.е. стотици паразити, които като се съчетаят с разните счетоводители и тем подобните безплодни чиновници създават големи поразии във всяко производство!
  • #2
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Брандо ( преди 2 години )
    Така е мамка му ! М-клас си беше къде по-добре ! Сега *** обърканото!
  • #1
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Любопитен ( преди 2 години )
    Е пък как точно Мерц станаха изпбретател на модерния автомобил?