IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Употребявана Skoda Octavia: струва ли си?

Най-продаваната чешка кола в историята има своите проблеми, но те са предимно дреболии

Skoda Octavia е един от най-продаваните нови автомобили на българския пазар - а това означава, че имате и сравнително голям избор, ако искате да си намерите употребявана бройка с проследима сервизна история, а не "вълшебен" нов внос на 107 000 км, "качваш се и караш".
  
  
Skoda Octavia 3
В доста държави в Централна и дори Западна Европа Octavia масово се използва като такси, така че бъдете внимателни с "новия" внос. Към пребоядисвана кола, която показва признаци на износване по педалите и на други по-мъчно видими места, трябва да се подхожда критично, даже километражът да показва традиционните 130 000 км
   
  
Заслужава ли си обаче такава инвестиция, и какви проблеми можете да очаквате дори при кола с ясна история и без тежки удари? Ще се опитаме да отговорим за третата генерация на Octavia, Typ 5E, която бе представена през 2012 и заменена от четвъртата през 2020.

Третата Octavia, нарисувана от Йозеф Кабан, скъса драстично със заобления дизайн на първите две, който бе дело на Люк Донкерволке. Тя бе с 9 см по-дълга от предишната и с 8 см по-голямо междуосие. В резултат колата стана значително по-просторна отвътре, а багажникът й вече побираше 590 литра - абсолютен рекорд за класа и повече дори от някои комби версии.
  
     
Skoda Octavia 3 facelift

Фейслифтът от 2017 лесно се разпознава по разделените предни светлини


Освен това третата Octavia бе далеч по-технологична и с чувствително по-качествен интериор от предишните две. В нея Skoda започна масово да влага и т. нар. Simply Clever решения - дребни, но улесняващи живота хитрости, като вградена стъргалка за лед в капачката на резервоара, или скоба, придържаща бутилката в поставката за чаши така, че да я отворите и с една ръка.

Резултатът й в тестовете за безопасност на EuroNCAP бе един от най-високите за 2013, с получени пет звезди, 93% сигурност на пътниците отпред и 86% - на пътниците отзад. Обновената гама от двигатели и трансмисии също допринесе третата Octavia да се превърне в най-продаваната Skoda за всички времена. Какво обаче трябва да имате предвид, ако искате да й станете втори или трети собственик?
  
  
Двигатели и скоростни кутии - кои да избягвате (ГАЛЕРИЯ):


   
  
  
Други потенциални слабости на третата генерация на Skoda Octavia:

Климатикът: Нерядко при пробег от 80-100 хиляди км отказва компресорът на климатика. Ако ви се случи, експерти препоръчват да смените оригинално влагания агрегат от Sanden с по-издръжливия на Denso.


Skoda Octavia 3
 
 
Вратичката към резервоара:
Ако заключващият механизъм започне да заяжда, ще трябва да смените актуатора, който струва около 40-50 лева. Ако откаже съвсем, ще ви се наложи доста сложен демонтаж.

Страничните огледала: Ако са електрически, в тях сравнително лесно попада влага и кал, която в крайна сметка може да извади от строя електромотора.
 
 
Skoda Octavia 3

Уплътненията на предните врати са слабост при Octavia
 
 
Уплътненията на вратите:
Това е една от слабостите на третата Octavia - уплътнителите на предните врати невинаги си вършат работата достатъчно добре и в купето прониква влага.

Боята: Купето е надеждно поцинковано и ръждата не е сериозна заплаха. Но слоят боя не е от най-дебелите и лесно се поврежда. Трябва да пазите колата от одрасквания и своевременно да остранявате приноса на птичките от повърхността й.


Skoda Octavia 3

Осветителите на регистрационните номера не са добре изолирани и пропускат вода. Подмяната обаче е лесна
  
  
Осветителите на номерата:
Също както и при предишните Октавии, тези лампички са лошо херметизирани и лесно се повреждат. Подмяната на крушката (оригиналната струва към 15 лева) e лесна и можете да я направите сами.

Мултимедия: Сравнително често се случва целият сензорен екран на информационната система да откаже и да се смени още в гаранционния период. Системата е чувствителна към висока влажност.
 
   
Skoda Octavia 3
Интериорът на третата Octavia е несравнимо по-качествен от този на предишните поколения


Заключение

Третото поколение на Skoda Octavia е забележимо по-добро от първите две. Не е от най-надеждните автомобили - потвърждават го и класациите на германската TUV, където моделът обикновено е в средата на таблицата. Но повредите и дефектите най-често са дребни и евтини за коригиране, така че Octavia си остава един практичен избор и на вторичния пазар.

0 от 500
  • #49
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Владо ( преди 7 месеца )
    Шкодите, след като ги карат много за таксита, дали ще е вярно, че не стават. Голям смях. Перфектни коли са, бензиновите похапват повечко масло. В България идват на по 200- 300...хиляди. От Италия, когато идват проверявайте историята им. Има сайт в който по номера се вижда, кога е влизала в сервиз за смяна на маслото и на колко хиляди километра.
  • #48
    2 rate up comment 3 rate down comment
    ники ( преди 1 година )
    Приятел кара чисто нова служебна на 32 хил преден десен амуртисйор на 42 рейка сега е 68 окачване колата е на 2 год карал я е само той ,а той е човек който пази ,аз лично не бих си купил шкода
  • #47
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Тео ( преди 3 години )
    Карам служебна 2.0TDI RS 184 коня, ръчна скоростна кутия. Невероятно удоволствие да се шофира, но е маслояд(ако я натискаш над 200 (преди моралистите да започнат да пишат, живея в Германия) може и до 250 гр. /1000 километра да излапа )! Ако се пренебрегне това, автомобилът няма забележки през първите 110 000 километра. Ако поради някаква причина я сменим, ще ми липсва много!
  • #46
    23 rate up comment 5 rate down comment
    naidenov10@abv.bg ( преди 3 години )
    Чета Ви коментарите и не знам дали някой от Вас има Шкода или само си чешете езиците .Моята Шкода е вече 12 годишна и само накладки и ремъци съм сменял няма чупене и никакви проблеми .Съединителя ми е оригинален на 175000 км .Всичко по Шкодата е изправно и си работи . Който е решил това е това е колата.
  • #45
    9 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ами не си струва - аз съм потресен от това какви проблеми се появиха при нова кола до 30000 километра. Имали някакви проблеми с накладките - тракало еди кво си. Съединителят се прецака. Яко ***...
  • #44
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Като чета какви проблеми има, сериозно започвам да се замислям дали си струва.
  • #43
    23 rate up comment 9 rate down comment
    Щирлиц ( преди 3 години )
    Е,щом казвате че е калпава,значи продажбите трябва да падат.Е да,ама не.
  • #42
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Веско ( преди 3 години )
    Думата "конглокенция" не е намерена :(РЕЧНИК НА БЪЛГАРСКИЯ ЕЗИК
  • #41
    18 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Пропускащите уплътнения не са проблем, ако колата стои в гараж и се кара само в сухо време.
  • #40
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Защо давате за пример двигател, който не се предлага в България? 1.6 MPI 110