Доставките до крайни клиенти на електрическия хечбек Volkswagen ID.3 трябва да стартират през септември, но компанията все още има проблеми със софтуера. Затова и от конвейера засега слизат машини, които ще трябва да бъдат настройвани отново.
За да може това да се случи в кратки срокове, компанията предприе доста любопитен ход. Чрез лотария бяха избрани 150 работници от заводите в Цвикау, Кемниц и Дрезден, като всеки от тях ще получи по един нов електромобил и ще го използва в реални условия. Изпитанията ще продължат няколко седмици, като резултатите от тях ще бъдат анализирани и използвани за решаване на проблемите.
Всички екземпляри са от серията 1st Edition, като се задвижат от мотор с мощност 150 кВт/ч (204 к.с.) и 310 Нм. Батерията им е с капацитет 58 кВт/ч, като пробегът с едо зареждане достига 420 км, а цената е между 40 000 и 50 00 евро. Електромобилите са сглобени в завода в Цвикау, където беше отбелязан и друг исторически за Volkswagen модел.
От конвейера на предприятието слязоха последните бензинови и дизелови автомобили на марката, които са сглобени в него. За последните 30 години в Цвикау са произведени 6 049 207 бройки от моделите Polo, Golf и Passat. Оттук-нататък в завода ще ще правят 6 електромобила на платформата MEB от марките Volkswagen, Audi и SEAT.
Планираният обем на производство за 2021 г. е 330 000 бройки, като преоборудването на завода и преквалификацията на работниците струва 1,2 млрд. евро на VW Group. В предприятието ще продължат да се сглобяват и каросериите за луксозните кросоувъри Lamborghini Urus и Bentley Bentayga.
Снимки: Volkswagen