fallback

Mazda се отказва от дизеловата CX-5

Производството на тази версия ще спре на 1 юли

Съвсем наскоро кросоувърът Mazda CX-5 претърпя фейслифт, при който гамата двигатели на модела не беше засегната. Той продължава да се продава с атмосферни бензинови мотори с обем 2,0 и 2,5 литра, развиващи съответно 165 и 194 к.с., както и с 2,2-литров турбодизел с мощност 150 или 184 к.с

Именно последният вариант е на път да отиде в историята, тъй като не влиза в плановете на японския автомобилен производител, съобщава Motor1, като се позова на източници, запознати с намеренията на ръководството на Mazda. Според тях, производството на дизеловата CX-5 ще бъде прекратено от 1 юли тази година.

Основните причини са две – спадащите продажби на този вариант, както и фактът, че дизеловият двигател не се отличава сериозно от бензиновия като разход на гориво. В същото време, разликата в цените между най-мощната бензинова версия и дизела със 184 к.с. е около 3000 евро в полза на втория.

Засега от Mazda не са коментират твърдения за отказа от дизеловия CX-5. Очакванията са, че тази версия ще бъде заменена от умерен хибрид с новия 2,5-литров атмосферен мотор SkyActive-G със 190 к.с., който ще бъде подпомаган от стартер-генератор.

Снимка: Mazda

fallback
  • #5
    333 ( преди 4 години )
    Принципно - дизелът е по-икономичен и по-мощен от бензина. Историите с уреята го сложиха след като зелените се разсмърдяха.А конкретно за Мазда - бензиновият двигател е слаб. И ще е основна причина за залеза на този модел, ако остане така.
  • #4
    До 3 ( преди 4 години )
    Поредния разирач от автомобилни технологии. Вместо да си правиш гимнастика на езика по добре почети не е излишно. 2.2 дизел 175к.с има 420Nm въртящ момент, колко много други машини имат по висок. И да по добре без урея (adblue) ако изобщо разбираш за какво става въпрос. Превенцията винаги ще бъде по доброто решение, отколкото да създадеш проблем и след това да го решаваш с външни скъпи системи, които пак ти влизат в джоба.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Дизеловият двигател на Мазда не е нищо повече от прехвърляне на разхода от първоначалната покупка към дългосрочните разходи. Направили са дизел с ниска компресия, в резултат на което NoX намаляват, но намалява и въртящият момент. Мазада си спестяват скъпи изчистващи системи, но разходът е като на безнин. Поредната измама от Мазда.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Ръчна СК никога не се е предлагала с 2.5 двигателя на БГ пазара.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Освен ако не пуснат Skyactiv x-a или 2.5 турбо ще го съсипят този модел. 2.5-цата не върви кой знае колко за конете си на фона на аналозите с турбо. Реалният му разход също не е цвете. Автомата не е сред най-добрите, за разлика от ръчката, която няма да се предлага.
fallback
Последни