fallback

Opel представи новата Mokka

Засега германците разкриват само електрическия вариант на кросоувъра

След присъединяването на Opel към групата PSA компанията побърза да премахне от гамата си повечето модели, останали от концерна GM. Един от тях е кросоувърът Mokka, чието второ поколение e разработено изцяло под контрола на френския алианс.

Новата Mokka остава без приставка X в името си, като вече е най-малкият кросоувър в гамата на Opel. Дължината му е намалено от 4275 на 4150 мм, с което той е по-къс от Crossland X (4212 мм). Широчината обаче е увеличена с 10 мм, а разстоянието между двете оси с 2 мм (до 2557 мм). Максималните джанти за модела ще бъдат 18-цолови. Обемът на багажника е 350 литра.

При второто поколение на модела дебютира новия стил на предна част на автомобилите на марката, наречен Opel Vizor. Той е разработен от екип дизайнери начело с Марк Адамс, като беше представен на концептуалния Opel GT X Experimental преди 2 години. Светодиодните фарове (те са в базовия вариант) са обединени в общ блок с решетката на радиатора, като визуално приличат на визьор на каска. Това също помага да се скрие празния панел, който заменя решетката при електрически вариант на Mokka. Впоследствие същия Vizor ще бъде използван при всички нови и обновени модели на Opel.

В основата на Мokka е модулната платформа CMP на концерна PSA, което означава, че най-близките роднини на кросоувъра са Peugeot 2008 и DS 3 Crossback. Каросерията е с 30% по-лека, но задвижване на четирите колела няма да се предлага, тъй като архитектурата CMP не позволява. Теглото на модела е намалено със 120 кг., като за това помага и преминаване към 3-цилиндрови мотори на PSA. Предишната Mokka се предлагаше само с двигатели с 4 цилиндъра.

Новият кросоувър става първият модел на марката с преден панел, използващ концепцията Opel Pure Panel. Пред водач има блок с 12-инчов екран за виртуалните прибори и тъч-скрийн на мултимедийната система с диагонал 7 или 10 инча. Климатикът се управлява от традиционни бутони и превключватели, а в оборудването влизат адаптивен круиз-контрол и система за следене на лентата на движение.

Засега от Opel представят само електрическата Mokka-e, която технически напълно повтаря хечбека Corsa-e. Предните колела се задвижват от електромотор с мощност 136 к.с. и 260 Нм, а максималната скорост е 150 км/ч. Литиево-йонната батерия има капацитет 50 кВт/ч, което позволява пробег от 322 км по цикъл WLTP. Зареждането на акумулаторите от 100-киловатова станция до 80% отнема 30 минути.

Стартът на производство на новата Mokka е предвидено за есента, а моделът ще е при европейските дилъри в началото на 2021 г. Ориентировъчно електрическият вариант ще струва около 35 000 евро, като предстои да бъдат показани бензиновите и дизелови версии на кросоувъра.

Още снимки на новия Opel Mokka - вижте в галерията:

Снимки: Opel

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Абе, болен мозък, в ЕС има закон, който забранява обявяването на цени за крайни клиенти без ДДС. ВСИЧКИ цени, които се цитират по сайтовете за Европа, са с ДДС. Не случайно за Европа и САЩ се правят отделни премиери и се дават отделни цени. Оттам нататък има леки разлики за отделните държави от ЕС, но точно затова в повечето статии пише "моделът започва от ХХ ХХХ евро в Германия" или някоя друга държава.
  • #6
    Добра е ( преди 4 години )
    Къде пък пише,че е без ДДС?Има и еко бонуси в нормалните държави,така че цената е ОК.
  • #5
    До 6 ( преди 4 години )
    Кой ти каза че производителя дава цена без ДДС повечето статии тук в които производител дава цена тя е с ДДС и e излишно да пишеш какво давала Германия Пежо е2008 там е 35К евро с ДДС преди субсидии пък ти си мисли че Опела ще е базово над 40К евро
  • #4
    lordlosh ( преди 4 години )
    Дизайна е страшен, евала на Пежо, опа Опел.
  • #3
    До 3 ( преди 4 години )
    Е-Корса със същите батерия и задвижване е 30К евро с ДДС в Германия така че това което пишеш не е вярно
  • #2
    нЕкъв ( преди 4 години )
    Предницата не ми допада,но мисля че като цяло е мъник,който се прави на батка и това нещото,което ме кара да го харесвам
  • #1
    bg ( преди 4 години )
    Ами не изглежда лошо колата...постарали са се
fallback
Последни