fallback

Opel представи новата Mokka

Засега германците разкриват само електрическия вариант на кросоувъра

След присъединяването на Opel към групата PSA компанията побърза да премахне от гамата си повечето модели, останали от концерна GM. Един от тях е кросоувърът Mokka, чието второ поколение e разработено изцяло под контрола на френския алианс.

Новата Mokka остава без приставка X в името си, като вече е най-малкият кросоувър в гамата на Opel. Дължината му е намалено от 4275 на 4150 мм, с което той е по-къс от Crossland X (4212 мм). Широчината обаче е увеличена с 10 мм, а разстоянието между двете оси с 2 мм (до 2557 мм). Максималните джанти за модела ще бъдат 18-цолови. Обемът на багажника е 350 литра.

При второто поколение на модела дебютира новия стил на предна част на автомобилите на марката, наречен Opel Vizor. Той е разработен от екип дизайнери начело с Марк Адамс, като беше представен на концептуалния Opel GT X Experimental преди 2 години. Светодиодните фарове (те са в базовия вариант) са обединени в общ блок с решетката на радиатора, като визуално приличат на визьор на каска. Това също помага да се скрие празния панел, който заменя решетката при електрически вариант на Mokka. Впоследствие същия Vizor ще бъде използван при всички нови и обновени модели на Opel.

В основата на Мokka е модулната платформа CMP на концерна PSA, което означава, че най-близките роднини на кросоувъра са Peugeot 2008 и DS 3 Crossback. Каросерията е с 30% по-лека, но задвижване на четирите колела няма да се предлага, тъй като архитектурата CMP не позволява. Теглото на модела е намалено със 120 кг., като за това помага и преминаване към 3-цилиндрови мотори на PSA. Предишната Mokka се предлагаше само с двигатели с 4 цилиндъра.

Новият кросоувър става първият модел на марката с преден панел, използващ концепцията Opel Pure Panel. Пред водач има блок с 12-инчов екран за виртуалните прибори и тъч-скрийн на мултимедийната система с диагонал 7 или 10 инча. Климатикът се управлява от традиционни бутони и превключватели, а в оборудването влизат адаптивен круиз-контрол и система за следене на лентата на движение.

Засега от Opel представят само електрическата Mokka-e, която технически напълно повтаря хечбека Corsa-e. Предните колела се задвижват от електромотор с мощност 136 к.с. и 260 Нм, а максималната скорост е 150 км/ч. Литиево-йонната батерия има капацитет 50 кВт/ч, което позволява пробег от 322 км по цикъл WLTP. Зареждането на акумулаторите от 100-киловатова станция до 80% отнема 30 минути.

Стартът на производство на новата Mokka е предвидено за есента, а моделът ще е при европейските дилъри в началото на 2021 г. Ориентировъчно електрическият вариант ще струва около 35 000 евро, като предстои да бъдат показани бензиновите и дизелови версии на кросоувъра.

Още снимки на новия Opel Mokka - вижте в галерията:

Снимки: Opel

fallback
  • #17
    До 24 ( преди 4 години )
    Стига писа глупости в този случай нищо не е обявено като цена официално а цената почти винаги в този сайт когато я пише е с ДДС а в щатите цените са преди този данък и всеки щат си има някакво ДДС но нас слабо ни интересува как е в САЩ или Украйна кой тук пише за цените извън ЕС освен теб
  • #16
    анонимен ( преди 4 години )
    хехехе, че между размера на джантата и външния диаметър на гумата няма ли връзка бе, чиче
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
    Коментара ми на цената на електричката - подобна Киа средно ниво оборудване бензин е повече от 2 пъти по-евтина (30к лева), колко милиона километра на ток трябва да се минат да се покрие разликата в цената задача за трети клас.
  • #14
    До 17 ( преди 4 години )
    Малко хора са нясно с физиката и джантите и нашите пътища, за жалост не много фирми предлагат по-малки джанти (15'-16') сега и "красотата" и "фалшивите" ауспуси са на мода сред джендърите с промити мозъци.
  • #13
    до 16 ( преди 4 години )
    точно така си е. По-големите джанти водят до по-висок разход, по-нисък комфорт и значително по-висока цена за гумите, и евентуално за монтажа/демонтажа. Но ходи обясни на някой, който си е втълпил, че 19-ки ще направят астрата неустоимо красива :)
  • #12
    100% 80-процентник ( преди 4 години )
    от ученическите спомени ми се върти из главата че сила х рамо= въртящ момент,и по про$то 3-но правило : По-голям радиус на джантите води до необходимоста от повече въртящ момент - в превод :по-висок разход в градско. Това са някакви мои фантасмагории, не знам до колко са истина.
  • #11
    112 ( преди 4 години )
    Предницата изобщо не ме впечатлява.... както и интериора. Само отзад ми допада
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Електрическата версия така или иначе е направена за европейските пазари кадето има субсидии, не виждам защо се напъвате да изчислявате цена в Бг никой нема да си я купи
  • #9
    lordlosh ( преди 4 години )
    И за какво точно ми е това 4х4, освен за гъзария, да кажа, че колата е 4х4 ?За България къде точно ти трябва това прословуто 4х4 ?Само оскъпява колата, дига разхода и е по-скъпо ако се счупи нещо.
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Количката изглежда отлично. Веднага бих я взел за жената, ако имаше 4х4. Но няма и няма да има, дори в електрическия вариант.
fallback
Последни