Познато ли ви е усещането, когато се изправите пред шарените рафтове в аптеката и започнете трескаво да се чудите какво още да си купите освен пакетчето лейкопласт, за което сте дошли?
Повечето шофьори изпитват същото, когато се озоват пред безкрайните редици от добавки и "подобрители" за автомобили. В горивото, в маслото, в скоростната кутия и къде ли още не: днес има хиляди различни предложения, всяко от което убедено настоява, че ще направи колата ви по-бърза, по-икономична и по-дълголетна. За жалост твърденията в рекламите са нещо различно от фактите. Нека видим кои препарати действително носят полза на автомобила, и при какви обстоятелства. И кои са просто начин да се разделите с парите си.
18-те основни типа автомобилни добавки (ГАЛЕРИЯ):
Ако кутията е автоматик или вариатор, маслото в нея трябва да се подменя на не повече от 60 000 км. Ако тази честота се спазва, няма никаква нужда от допълнително промиване. А и е съмнително дали ползите от него надхвърлят вредите. Да, промивката ще смъкне замърсяванията - и те след това ще започнат да циркулират из системата, заплашвайки работата на соленоидите и редукционния клапан.
Заключението
Предприемчивостта на производителите на добавки още не е стигнала до спирачната система - но може би е само въпрос на време да се появи някой "усилвател на спирачките". Истината е, че огромната част от предлаганите на пазара препарати не са жизненонеобходими, твърдят експертите на уважаваното руско издание "За Рулем". Действителна полза има само от октан-коректорите, антигеловете и влагоуловителите за горивата. Но и те трябва да се използват само при нужда, а не като "подобрители" на нормалната дейност на автомобила. Колкото до останалите, по-добре спестете парите и ги вложете в правилна поддръжка.