Германските гиганти BMW и Daimler замразиха партньорството помежду си, чиято цел бе разработването на самоуправляеми автомобили от ниво 4, съобщава Bloomberg. Двете компании уточниха, че това се случва след "приятелско и взаимно решение", и че проектът може бъде възобновен евентуално в бъдеще. Дотогава BMW и Mercedes ще работят самостоятелно по развиването на такива технологии.
Партньорството между най-големите конкуренти в премиум сегмента бе стартирано, когато начело на двете компании бяха съответно Харалд Крюгер и Дитер Цетше. И двамата обаче междувременно отстъпиха постовете си - Крюгер бе освободен от BMW и заменен от Оливер Ципсе, а в Daimler Цетше се пенсионира, оставяйки поста на избрания от него наследник - шведа Ола Калениус.
Общо 1200 души от двете компании бяха впрегнати в съвместния проект. Засега няма информация каква ще е съдбата им. По информация на Handelsblatt BMW се готви да съкрати около 6000 служители.
"Текущите икономически и бизнес условия" са цитирани като причина за замразените съвместни проекти. Според анализатори икономическите щети от карантинните мерки ще принудят повечето големи компании да забавят малко развойната дейност, особено в областта на автономното управление, което така или иначе е изправено пред доста юридически и морални препятствия. Audi също наскоро потвърди, че заради проблеми със закона и технологични спънки се отказва да въвежда Ниво 3 на автономност в текущото поколение на А8.
Няколкото партньорства между BMW и Daimler бяха договорени от Харалд Крюгер и Дитер Цетше. И двамата обаче вече не са главни изпълнителни директори
Ниво 3 означава възможност шофьорът на моменти да оставя автомобила да се управлява съвсем сам, имайки обаче готовност да поеме управлението при нужда. Ниво 4 би му позволило да насочи вниманието си другаде, примерно да чете книга или да гледа филм. Върховото Ниво 5 на автономност означава автомобилът да се управлява сам през цялото време, и дори да няма нужда от волан.
Шефът по развойната дейност на BMW Клаус Фрьолих коментира, че "изключително мощните сензори и изчислителни способности", с които компанията вече разполага, й позволяват да предложи на клиентите всичко, от което ще се нуждаят "за доста години напред". Колегата му от Daimler Маркус Шефер призна, че проучват възможностите за партньорства с компании "извън автомобилния сектор".