fallback

Mercedes-AMG работи над нов тубокомпресор

Ще се използва при 4- и 8-цилиндровите двигатели на бранда

Спортното подразделение на Mercedes-Benz – AMG, показа нова система за турбокомпресори, при която отработените газове се извеждат с помощта на електричество. Технологията ще се появи на следващото поколение на моделите на германския производител.

Първоначно тази технология е раработена от AMG за двигателя, използван от Mercedes в шампионата на Формула 1. Новият турбокомпресор ще замени сега използваните от AMG системи както при 2,0-литровите мотори с 4 цилиндъра, така и при 4,0-литровите V8 агрегати.

Новият агрегат, който е на последния стадий от разаботката си, е проектиран в сътрудничество с компанията Garrett Motion. От Mercedes твърдят, че той работи по различен начин от системата с електрически подпомаган турбокомресор, поставян от AMG на 3,0-литровия мотор с 6 цилиндъра на модела AMG 53.

Новата система използва компактен електрически двигател, интегриран във вала на турбокомпресора. Той е поставен между колелото на компресора от страната на чистия въздух и това на турбината от страната на изгорелите газове, като по този начин засилва индукцията. Електромоторът се захранва от 48-волтова електрическа система, като задвижва колелото на компресора преди задействането на потока от отработените газове, който преодолява така нареченdта „турбо дупка“.

От Mercedes-AMG твърдят, че новият турокомпресор работи до 170 000 об/мин, което придава много по-висока скорост на въздушния поток. Турбината, електромоторът и електрическата система са свързани са свързани с охладителната система на двигателя.

„Ние ясно сме дефинирали целите си за електрифицирано бъдеще. С този ход стратегически допълваме нашата модулна технология и я приспособяваме към нашите изисквания за производителност. Първата стъпка включва електрифицирания турбокомпресор - пример за прехвърлянето на технологията на Формула 1 на пътя. Това е нещо, с което ще изведем двигателите с турбокомпресор на по-високо ниво", коментира Тобиас Мьоерс, шеф на AMG, който напуска компанията, за да поеме ръководството на Aston Martin.

От компанията допъват, че новата електрическа турбина „значително подобрява реакцията на празен ход, както и в целия диапазон на скоростта на двигателя". Освен това, тя дава възможност за по-голям въртящ момент при по-ниски обороти на двигателя, което води до оптимизирани възможности за ускорение и повишена пъргавина.

Снимки: Mercedes-AMG

fallback
  • #5
    Цеко ( преди 4 години )
    оставяме глупостта за елелтричеството, което извежда отработилите газове - редовия шестцилинтров двигател на AMG53 моделите има електрически задвижван КОМПРЕСОР (не турбо-компресор, както в 'статията'), като подобна система имат дизелите на Ауди
  • #4
    Гост ( преди 4 години )
    Егати жироскопа - 170 000 оборота
  • #3
    dfrrddfgdffg ( преди 4 години )
    отработените газове се извеждат с помощта на електричество - гений, истински генийдобре че е електричеството, че не могат да излязат
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Така е това наистина е разработка на гарет но някои ,като мерецедес ползват гарет като консултанти и същевременно подписват и договори за доставка , все пак някой трябва да ги произвежда тези турбокомпресори.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Това нали Рено го измисли преди 10-на години!?
fallback
Последни