Toyota ще остане на печалба, въпреки пандемията от коронавирус, тъй като използва извлечените поуки от финансовата криза от преди повече от десетилетие. Това заяви главният изпълнителен директор на японския производител Акио Тойода на ежегодната среща на акционерите.
Компанията вече въведе редица мерки за подпомагане на клиентите, които пострадаха финансово в последните месеци. Toyota облекчи срокове на плащане на кредити и лизинги, а също така започна да предлага употребявани коли под наем вместо нови, което съответно намалява цената на услугата.
Пандемията намали печалбите на всички автомобилни производители, тъй като затвори заводите и дилърските им центрове. Както повечето големи компании, така и Toyota взе кредитна линия от японски банки, като парите ще бъдат инвестирани в развитието на нови технологии. Въпреки, че Япония отмени извънредното положение, коронавирусът удари сериозна някои от малките играчи в индустрия, като един от основните доставчици на Toyota вече обяви фалит.
„Ако не спечелим тази битка, няма да можем да подкрепим тази индустрия и държавата. Днес сме много по-различни от това, което бяхме по време на финансовата криза отпреди 12 години“, коментира Тойода.
Най-големият автомобилен производител в Япония няма да промени плана си за производство на 3 милиона автомобила годишно в страната, въпреки че беше принуден да затвори някои от фабриките си за близо 3 месеца. От Toyota обаче предупредиха, че печалбата ще спадне с 80%, което е минималният стандарт, на който компанията трябва да отговаря.
На срещата в Нагоя присъстваха едва 360 инвеститори, след като само преди година те бяха над 5500. От компанията призоваха акционерите си да не идват на събранието заради мерките за овладяване на разпространенето на вируса. Самата среща продължи само 80 минути, като е най-кратко годишно събрание на акционерите от 2000 г. насам.
Снимка: Toyota