Компанията Toyota стартира продажбите на хибридна версия на RAV4, която може да се зарежда от електропреносната мрежа. Това е най-икономичният вариант на кросоувъра, като с едно зареждане пробегът му е 1300 км.
Засега той ще се предлага само на пазара в Япония, като цената му е близо 2 пъти по-висока от тази на базовия модел. Тя стартира от 43 000 долара, докато бензиновата версия започва 24 000 долара, а стандартният хибрид – от 30 000 долара.
Задвижването на Toyota RAV PHV става с хибриден силов агрегат, в който влизат 2,5-литров бензинов двигател и електромотор. Съвкупната мощност е 306 к.с., което е с 83 к.с. повече от хибридната версия, която няма функция за зареждане. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6 секунди.
Литиево-йонният акумулатор с капацитет 18,1 кВт/ч е разположен под пода. В чисто електрически режим кросоувърът изминава до 95 км (по WLTP), а със заредена батерия и пълен резервоар с обем 55 литра пробегът е 1316 км. Допълнителното оборудване е намалило обема на багажника – 490 литра срещу 580 литра при базовата версия.
Този RAV4 не само може да се зарежда от електропреносната мрежа, но и да се превръща сам в източник на енергия. От него ток могат да черпят прибори с мощност до 1,5 киловата с напрежение 100 волта.
В списъка с оборудвани влиза и система E-Four electric 4WD, която позволява преразпределението на тягата между четирите колела на кросовъра, а също така и климатична система, която може да се управлява от приложение на смартфона.
На външен вид версията PHV се отличава от другите модификации по дизайна на предната част, където има оригинални броня и решетка на радиатора. Японските клиенти получават само най-високите нива на оборудване – с кожен салон, електрическо управление на седалката на шофьора и 18-цолови джанти.
Освен това зареждащият се хибрид е първият в гамата на модела с 9-инчов екран на мултимедийната система (досега беше 8-инчов) и проекциоен дисплей.
Снимки: Toyota