fallback

Най-икономичният RAV4 изминава 1300 км с едно зареждане

Toyota стартира продажбите на новата хибридна версия на кросоувъра

Компанията Toyota стартира продажбите на хибридна версия на RAV4, която може да се зарежда от електропреносната мрежа. Това е най-икономичният вариант на кросоувъра, като с едно зареждане пробегът му е 1300 км.

Засега той ще се предлага само на пазара в Япония, като  цената му е близо 2 пъти по-висока от тази на базовия модел. Тя стартира от 43 000 долара, докато бензиновата версия започва 24 000 долара, а стандартният хибрид – от 30 000 долара. 

Задвижването на Toyota RAV PHV става с хибриден силов агрегат, в който влизат 2,5-литров бензинов двигател и електромотор. Съвкупната мощност е 306 к.с., което е с 83 к.с. повече от хибридната версия, която няма функция за зареждане. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6 секунди.

Литиево-йонният акумулатор с капацитет 18,1 кВт/ч е разположен под пода. В чисто електрически режим кросоувърът изминава до 95 км (по WLTP), а със заредена батерия и пълен резервоар с обем 55 литра пробегът е 1316 км. Допълнителното оборудване е намалило обема на багажника – 490 литра срещу 580 литра при базовата версия.

Този RAV4 не само може да се зарежда от електропреносната мрежа, но и да се превръща сам в източник на енергия. От него ток могат да черпят прибори с мощност до 1,5 киловата с напрежение 100 волта.

В списъка с оборудвани влиза и система E-Four electric 4WD, която позволява преразпределението на тягата между четирите колела на кросовъра, а също така и климатична система, която може да се управлява от приложение на смартфона.

На външен вид версията PHV се отличава от другите модификации по дизайна на предната част, където има оригинални броня и решетка на радиатора. Японските клиенти получават само най-високите нива на оборудване – с кожен салон, електрическо управление на седалката на шофьора и 18-цолови джанти.

Освен това зареждащият се хибрид е първият в гамата на модела с 9-инчов екран на мултимедийната система (досега беше 8-инчов) и проекциоен дисплей.

Снимки: Toyota

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Дори най-евтините плъгин хибриди в този сегмент в Европа са около 100 К - Пежо 3008 и съответния му Опел. Волво XC40 е и повече. Тойотата няма да е под 90 К.
  • #7
    До 8 ( преди 4 години )
    Грешиш. Ще се продава в два варианта:XSE - луксозно ниво - 42х долараSE- една идея по луксозното ниво за 39х долара.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Поне 100к ще е няма начин, Форд Куга PHEV или Шкода PHEV са доста по-приемливи.
  • #5
    LosHo ( преди 4 години )
    Не се знае все още какви ще са цените в Европа и каква маркетингова стратегия ще предприемат от Тойота в тази световна рецесия и спад на продажбите. В щатите 42000долата е за най-луксозния вариант. Според мен в България началната му цена ще бъде около 85000лв.Не се сещам за друга марка и кола за тези пари, която от 0-100кмч да го прави за 6 сек, да има 4х4 задвижване и да харчи е толкова икономична !
  • #4
    bg ( преди 4 години )
    Звучи добре, но както казва колега по-долу сигурно ще удари 100 бона
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Резервоарът е всъщност 95 литра.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Най-после откриха топлата вода :)
  • #1
    none ( преди 4 години )
    В България тази версия ще удари 100К лв. за жалост, иначе изглежда доста добре като разход и параметри.
fallback
Последни