IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Infiniti се отказва от конкуренцията с германците

Премиум-марката става „Nissan плюс“ и се завръща към корените си

Само преди няколко месеца марката Infiniti напусна европейските пазари, а сега се оказва, че я очакват още сериозни промени. И те ще доведат до загуба на статута на производител на луксозни модели.


Infiniti


Идеята на ръководството на Nissan, който е собственик на бранда, е Infiniti да престане да бъде конкурент на германските премиум-производители Mercedes-Benz, BMW и Audi. Японската марка беще създадена през 90-те години за амриканския пазар, където трябваше да си съперничи с премиум-брандовете на Honda и Toyota – съответно Acura и Lexus. През последните 10 години обаче Infiniti се опитваше да играе на едно поле с голямата германска тройка.

Стигна се дотам, че бившият шеф на Nissan – Карлос Гон, се договори с предишния директор на Daimler – Дитер Цетше, за тясно сътрудничество. То доведе до появата на няколко модела на Infiniti на платформи на Mercedes-Benz. Това бяха компактните Q30/QX30 и средноразмерните Q50/Q60, които използваха двигатели на германския производител.

Продажбите на тези модели обаче не оправдаха надеждите и след скандалното отстраняване на Гон започнаха промените в Indiniti. За последите 4 години начело на марката се смениха 4 ръководителя, като последният – Пейман Каргар, започва работа от днес. По данни на Automotive News, през 2019 г. глобалните продажби на марката са спаднали с 24% - до 189 000 единици. Освен Европа, брандът напусна и пазара в Австралия, като едновременно с това спря производството на флагмански си седан Q70.


Infiniti


Най-новият модел – крос-купето Infiniti QX55, който е наследник на легендания FX, трябваше да се произвежда в завода в Агускалиентес (Мексико) от юли тази година, но пускането му беше отложено с няколко месеца заради пандемията от коронавирус. Това промени плановете на марката, които бяха обявени от оперативния директор на Nissan – Ашвани Гупта.

Основната новост е, че Infiniti се отказва от гобалните си амбиции и се съсредоточава върху два ключови пазара – в САЩ и Китай. Съперничеството с германците остава в историята, като по думите на Гупта „Infiniti ще се превърне в Nissan плюс“, тоест моделите на марката ще използват платформи и двигатели на Nissan, като ще получат премиум-дизайн и по-богато оборудване. Първият модел от новата стратегия ще се появи през 2023 г.

Ясно е още, че Infiniti ще се откаже от сегашните сложни двигатели с вътрешно горене и ще се съсредоточи върху хибридни агрегати, разработени от Nissan. Под въпрос е и бъдещето на завода в Агускалиентес, където прз миналата година са произведени едва 30 000 бройки от кросоувъръ QX50. Тъй като половина предприятие е собственост на Daimler, се очаква германският концерн да изкупи и дяла на японците и да получи цялана собственост върху завода.

Снимки: Infiniti

0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Дилъра ( преди 1 месец )
    Акюра па са най-смешни те са просто Хонди със сменени емблеми и повече екстри какъв премиум.
  • #11
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Което мине през рено ( преди 1 месец )
    от него Инфинити не става! Всъщност въобще кола не става ...
  • #10
    11 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Само в болните мозъци на японските фенчета Инфинити, Акюра и Лескункс са премиум. Както се вижда, самите им ръководители не ги смятат за такива, а тези хора са достатъчно интелигентни, за да са реалисти. В днешния автомобилен свят дори Шкода предлага повече рафинираност и ергономия от въпросните японски напудрени марки.
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ауди А6, А7 и А8 винаги са били на платформи, създадени специално за премиум пазара и никога не са имали аналог при VW. Това са истинските Аудита. От А4 надолу е масовка, споделят се платформи и двигатели и качеството наистина е по-ниско, но там е нормално, иначе няма да излезе сметката. При луксозните 3.0 дизел и 8-степенен ZF нямат чупене.
  • #8
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Факт! ( преди 1 месец )
    Към корените си означава връщане към бунището!
  • #7
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    По интересното в статията е друго (правописните грешки на редактора не се обсъждат): Японската марка беще създадена през 90-те години за амриканския пазар, КЪДЕТО ТРЯБВАШЕ ДА СИ СЪПЕРНИЧИ С ПРЕМИУМ-БРАНДОВЕТЕ НА HONDA И TOYOTA – съответно Acura и Lexus. ПРЕЗ ПОСЛЕДНИТЕ 10 ГОДИНИ ОБАЧЕ INFINITI СЕ ОПИТВАШЕ ДА ИГРАЕ НА ЕДНО ПОЛЕ С ГОЛЯМАТА ГЕРМАНСКА ТРОЙКА. т.е. японски премиум няма, всичко от там е "основна марка +"
  • #6
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Тулупия ( преди 1 месец )
    Във чудната страна Тулупия българинът даже не е разбрал ,че има интернет отдавна отдавна и не може да прочете ,че Ауди А4 е на МЛБи платформа а Пасата на МКЮБи платформа
  • #5
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Всичките VW, А3 и ТТ са на MQB, а Туарег и останалите Ауди на MLB
  • #4
    15 rate up comment 2 rate down comment
    до 3 ( преди 1 месец )
    А3 и Голф винаги са били на една и съща платформа
  • #3
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Макарон ( преди 1 месец )
    А4 и Пасат са на различни платформи още от преди 2014 година - Пасат е по-голям от А4. А3 и Гоуфу са различни още от 99'. Жалко за Инфинити, много ги харесвах, особено седаните.