fallback

Защо автомобилите отпреди 2015 са опасни?

Тестовете показват, че повечето коли на 5-8 години не се справят с важно изпитание

На пазара на автомобили втора ръка се появяват все повече машини, произведени през втората половина на изминалото десетилетие. При премиерата си тези коли са получили високи оценки за безопасност – както по европейската, така и по американската системи. Ситуацията обаче се променя, след като щатският Застрахователен институт за безопасност на движението (IIHS) и европейската организация Euro NCAP решиха независимо един от друг да проверят колко безопасни са в наши дни най-популярните модели, произведени до 2015 г.

За целта е използва нова методика на тестовете за здравина на конструкция, която е открила някои съществени недостатъци. Изпитанията на IIHS окончателно за утвърдени през 2015 г., като всеки автомобил, независимо от модела, се подлага на челен удар с покритие от 25% при скорост от 64 км/ч. По този начин се имитира опит за избягване на сблъсък с идващо насреща превозно средство, като в зависимост от пораженията на модела се поставя една от четирите оценки - „отличен“, „добър“, „неудовлетворително“ и „лошо“.

При европейския тим изпитания методът е напълно различен. Тестването става при скорост от 60 км/ч при удар с покритие на предната част на автомобила от 40%. Това е равносилно на сблъсък между две коли, които са на границата на разделителната линия на пътя. Тази методика е добре известна на производителите и те се съобразяват с нея при разработката на своите модели, за да може да получат отлична оценка.

В случая експертите се ориентират не по истински катастрофи на пътя, а по изпитания , проведени в лабораторни условия. Така след 2010 г. на пазара се появяват голям брой автомобили от класове C и B, които по време на тестовете се представят отлично и получават 5 звезди. При независими изследвания обаче се появяват голям брой скрити до този момент недостатъци.

Ако сблъсъкът е с покритие не от 40, а от 25%, то ударът попада директно във фара и прониква дълбоко в тази част, като избутва настрани лонжерона (основния надлъжен носещ елемент в конструкцията), който трябва да поеме цялата енергия на удара. Той остава неповреден, а вместо това ударът попада в защитната капсула на пътническата кабина и по-точно в нейната долна част. Съответно тя се сгъва и част от каросерията попада вътре в самия салон, като наранява пасажера.

При този тест са се провалили всички 11 модела от класове A, с изключение на Chevrolet Spark. При седаните от класове B и C положението е подобно, като повечето от тях получават оценки „неудовлетворителен“ или „слаб“. Всички тествани коли са на възраст между 5 и 8 години, като нито една от тях не покрила теста с оценка „отличен“.

fallback
  • #13
    И BMW 750 L от 2014 ( преди 4 години )
    Не мислА.Или да ги продаваме?Що не си карате новите праховци(дъстъри), сузукитата, грейтволите и киите и не спрете да давате акъл на хората с нормални германски автомобили. Е, GL-а е сглобяван с САЩ, но никакви особени проблеми не е имал за 200 000 си км. Купуван е нов оттам, поддържан е само в Балканстар/Силвърстар. Как да го продадем и защо? ВМW-то е премиум селекшън от Ауто Бавария с 2 години гаранция и три години безплатно обслужване само в М-кар и Баварията. В момента е на 90 00 ...
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    нее не може да казвате такива неща!!! на мен кварталния мастор ми е казАл - коли след 2008-*** да не взимам! Електрониката била зле, чупели се, кво ли не...
  • #11
    Nnb ( преди 4 години )
    Тази статия я четох преди 3 години в автобилд и тогава немците бяха потресени, че всичките им премиуми са не подобри от среден хюндаи, единственото което ги обнадежди беше че и японците са се провалили напълно!Но края на статията даваше за пример волво които дори на малките модели са предвиждали допълнителна метална греда отвеждаща енергията на такъв удар в страни, но защо не се споменава това в настоящата статия?
  • #10
    Дебелия ( преди 4 години )
    Статия, която се опитва да засили продажбите на нови автомобили!
  • #9
    Гост ( преди 4 години )
    През 2025 г. ще има статия- Колите преди 2020 г. са много по-опасни от тези произведени след 2020г. Бизнес бате, какво да се прави.
  • #8
    Гост ( преди 4 години )
    Мдааа.. Веднага си продавайте колите от преди 2015 и си купувайте нови защото ще умрете - много ще умрете! Аз пък призовавам друго - за бога братя не купувайте.
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Паднаха продажбите и почнаха с пропагандата. Точно след 2015 повечето коли са грозновати или само СУВ-ове. 2008-2014 беше върха в авто дизайна.
  • #6
    356 ( преди 4 години )
    Много добре написана статия.Съдържателна и информативно описателна до степен, че чак аз и си обясних некой неща, без да съм ги разбирам преди, като съм гледал в сайта на IIHS
  • #5
    Абе ( преди 4 години )
    Не знам, но тоя Мустанг да ми го дадат, няма да мисля от коя година е !
  • #4
    ( преди 4 години )
fallback
Последни