fallback

Защо автомобилите отпреди 2015 са опасни?

Тестовете показват, че повечето коли на 5-8 години не се справят с важно изпитание

На пазара на автомобили втора ръка се появяват все повече машини, произведени през втората половина на изминалото десетилетие. При премиерата си тези коли са получили високи оценки за безопасност – както по европейската, така и по американската системи. Ситуацията обаче се променя, след като щатският Застрахователен институт за безопасност на движението (IIHS) и европейската организация Euro NCAP решиха независимо един от друг да проверят колко безопасни са в наши дни най-популярните модели, произведени до 2015 г.

За целта е използва нова методика на тестовете за здравина на конструкция, която е открила някои съществени недостатъци. Изпитанията на IIHS окончателно за утвърдени през 2015 г., като всеки автомобил, независимо от модела, се подлага на челен удар с покритие от 25% при скорост от 64 км/ч. По този начин се имитира опит за избягване на сблъсък с идващо насреща превозно средство, като в зависимост от пораженията на модела се поставя една от четирите оценки - „отличен“, „добър“, „неудовлетворително“ и „лошо“.

При европейския тим изпитания методът е напълно различен. Тестването става при скорост от 60 км/ч при удар с покритие на предната част на автомобила от 40%. Това е равносилно на сблъсък между две коли, които са на границата на разделителната линия на пътя. Тази методика е добре известна на производителите и те се съобразяват с нея при разработката на своите модели, за да може да получат отлична оценка.

В случая експертите се ориентират не по истински катастрофи на пътя, а по изпитания , проведени в лабораторни условия. Така след 2010 г. на пазара се появяват голям брой автомобили от класове C и B, които по време на тестовете се представят отлично и получават 5 звезди. При независими изследвания обаче се появяват голям брой скрити до този момент недостатъци.

Ако сблъсъкът е с покритие не от 40, а от 25%, то ударът попада директно във фара и прониква дълбоко в тази част, като избутва настрани лонжерона (основния надлъжен носещ елемент в конструкцията), който трябва да поеме цялата енергия на удара. Той остава неповреден, а вместо това ударът попада в защитната капсула на пътническата кабина и по-точно в нейната долна част. Съответно тя се сгъва и част от каросерията попада вътре в самия салон, като наранява пасажера.

При този тест са се провалили всички 11 модела от класове A, с изключение на Chevrolet Spark. При седаните от класове B и C положението е подобно, като повечето от тях получават оценки „неудовлетворителен“ или „слаб“. Всички тествани коли са на възраст между 5 и 8 години, като нито една от тях не покрила теста с оценка „отличен“.

fallback
  • #3
    112 ( преди 4 години )
    Така е опасни са, тези преди тях са още по-опасни. А тези сега произвеждани не са ли опасни? Не може да сте толкова ограничени че да пишете такива глупости. Аман от хора които си нямат представа от автомобили, пишете си там за процесорите. Поне в това ви бива....
  • #2
    факт ( преди 4 години )
    Супер неясно написана статия , от която излиза , че при 25% покритие пораженията са по-тежки от 40% , всъщност е точно обратното , при 40% стават по-тежките поражения . До 2015 г. са тествали на 25% и затова всички са взимали лесно по 5 звезди , сега на 40% става кофти , а ако ги сблъскат 100% не ми се мисли .
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Незнам дали автомобилите преди 2015 са опасни, но шофьорите след 1995 със сигурност..
fallback
Последни