Какво ще излезе, ако се опитаме да определим най-икономичните автомобили по остарелия, но все още актуален европейски тестов цикъл NEDC (New European Driving Cycle)? Германски експерти проучиха четирите най-популярни пътнически сегмента - B (компактен), C (т.нар Голф клас), D (семеен), E (бизнес) - и във всеки един от тях подбраха тези, които най-много щадят бюджета. За удобство автомобилите с минимален апетит към гориво са класирани по типа двигател: бензинов, дизелов и хибриден.
Ford Mondeo Hybrid
За радост на "синия овал“, Toyota няма хибридни модели в този сегмент, така че седанът Mondeo Hybrid с разход от 4,1 л/100 км се оказа най-икономичният. След рестайлинга същата бензиноелектрическа версия се появи и в комбито, но тя е по-малко пестелива - 4,3 л/100 км. Ford Mondeo Hybrid се задвижва от 2-литров бензинов двигател с мощност 187 коня, електромотор, а трансмисията е CVT.
За радост на "синия овал“, Toyota няма хибридни модели в този сегмент, така че седанът Mondeo Hybrid с разход от 4,1 л/100 км се оказа най-икономичният. След рестайлинга същата бензиноелектрическа версия се появи и в комбито, но тя е по-малко пестелива - 4,3 л/100 км. Ford Mondeo Hybrid се задвижва от 2-литров бензинов двигател с мощност 187 коня, електромотор, а трансмисията е CVT.
Снимки: Motor и производителите