Какво ще излезе, ако се опитаме да определим най-икономичните автомобили по остарелия, но все още актуален европейски тестов цикъл NEDC (New European Driving Cycle)? Германски експерти проучиха четирите най-популярни пътнически сегмента - B (компактен), C (т.нар Голф клас), D (семеен), E (бизнес) - и във всеки един от тях подбраха тези, които най-много щадят бюджета. За удобство автомобилите с минимален апетит към гориво са класирани по типа двигател: бензинов, дизелов и хибриден.
Opel Astra 1.5 Diesel
И отново познатият 1,5-литров дизел на PSA. Това е най-икономичният двигател, не само сред компактните модели, но и в С сегмента. В Opel Astra той развива същите 105 коня като при Corsa, но изразходва 0,2 л/100 км повече - средно 3,4 л/100 км. Почти същият 1.5 турбо дизел (но с мощност 102 коня) се използва в Peugeot 308, където той харчи 3,7 л/100 км. Най-икономичната дизелова модификация на новото поколение на хечбека Volkswagen Golf (2.0 TDI, 115 к.с.) изразходва 3,5 л/100 км.
И отново познатият 1,5-литров дизел на PSA. Това е най-икономичният двигател, не само сред компактните модели, но и в С сегмента. В Opel Astra той развива същите 105 коня като при Corsa, но изразходва 0,2 л/100 км повече - средно 3,4 л/100 км. Почти същият 1.5 турбо дизел (но с мощност 102 коня) се използва в Peugeot 308, където той харчи 3,7 л/100 км. Най-икономичната дизелова модификация на новото поколение на хечбека Volkswagen Golf (2.0 TDI, 115 к.с.) изразходва 3,5 л/100 км.
Снимки: Motor и производителите