Какво ще излезе, ако се опитаме да определим най-икономичните автомобили по остарелия, но все още актуален европейски тестов цикъл NEDC (New European Driving Cycle)? Германски експерти проучиха четирите най-популярни пътнически сегмента - B (компактен), C (т.нар Голф клас), D (семеен), E (бизнес) - и във всеки един от тях подбраха тези, които най-много щадят бюджета. За удобство автомобилите с минимален апетит към гориво са класирани по типа двигател: бензинов, дизелов и хибриден.
BMW 520d
Както беше и в D сегмента, един модел стана победител в две категории едновременно. Най-икономичният представител на дизеловия бизнес клас е BMW 520d (190 коня), който получи умерено хибридна 48-волтова система миналата есен, като седанът харчи 4,1 л/100 км (комбито - 4,3 л/100 км). За сравнение, най-икономичният Mercedes-Benz E200d изразходва 4,2 л/100 км (без хибридни компоненти), а Audi A6 35 TDI - 4.4 л/100 км.
Както беше и в D сегмента, един модел стана победител в две категории едновременно. Най-икономичният представител на дизеловия бизнес клас е BMW 520d (190 коня), който получи умерено хибридна 48-волтова система миналата есен, като седанът харчи 4,1 л/100 км (комбито - 4,3 л/100 км). За сравнение, най-икономичният Mercedes-Benz E200d изразходва 4,2 л/100 км (без хибридни компоненти), а Audi A6 35 TDI - 4.4 л/100 км.
Снимки: Motor и производителите