Какво ще излезе, ако се опитаме да определим най-икономичните автомобили по остарелия, но все още актуален европейски тестов цикъл NEDC (New European Driving Cycle)? Германски експерти проучиха четирите най-популярни пътнически сегмента - B (компактен), C (т.нар Голф клас), D (семеен), E (бизнес) - и във всеки един от тях подбраха тези, които най-много щадят бюджета. За удобство автомобилите с минимален апетит към гориво са класирани по типа двигател: бензинов, дизелов и хибриден.
Peugeot 508 BlueHDi 130 EAT8
Най-икономичният сред дизеловите представители на семейния клас се оказа същият Peugeot 508. С 1,5-литров двигател, развиващ 131 коня, лифтбекът харчи 3,5 л/100 км. Нещо повече, версията с 8-степенна автоматична трансмисия има емисии на CO2 с 1 грам по-ниски. След "французина" са Volkswagen Passat (3.8 л/100 км, Opel Insignia 1.5 Diesel и BMW 320d (и двата с по 4 л/100 км) и др.
Най-икономичният сред дизеловите представители на семейния клас се оказа същият Peugeot 508. С 1,5-литров двигател, развиващ 131 коня, лифтбекът харчи 3,5 л/100 км. Нещо повече, версията с 8-степенна автоматична трансмисия има емисии на CO2 с 1 грам по-ниски. След "французина" са Volkswagen Passat (3.8 л/100 км, Opel Insignia 1.5 Diesel и BMW 320d (и двата с по 4 л/100 км) и др.
Снимки: Motor и производителите