Какво ще излезе, ако се опитаме да определим най-икономичните автомобили по остарелия, но все още актуален европейски тестов цикъл NEDC (New European Driving Cycle)? Германски експерти проучиха четирите най-популярни пътнически сегмента - B (компактен), C (т.нар Голф клас), D (семеен), E (бизнес) - и във всеки един от тях подбраха тези, които най-много щадят бюджета. За удобство автомобилите с минимален апетит към гориво са класирани по типа двигател: бензинов, дизелов и хибриден.
Toyota Prius
Дизайнът и необичайният звук при ускоряване не се харесвана всички, но превъзходството на Prius по икономичност сред хибридите в С сегмента не буди съмнение. Моделът харчи средно 3,3 л/100 км бензин. Дизеловите съперници обаче показват сходни резултати. Ако обаче, новият Yaris сподели с Prius хибридната система, показателите на последния могат да намалеят. Между другото, друг представител на Голф класа от Toyota - Corolla Hybrid, харчи 3,6 л/100 км.
Дизайнът и необичайният звук при ускоряване не се харесвана всички, но превъзходството на Prius по икономичност сред хибридите в С сегмента не буди съмнение. Моделът харчи средно 3,3 л/100 км бензин. Дизеловите съперници обаче показват сходни резултати. Ако обаче, новият Yaris сподели с Prius хибридната система, показателите на последния могат да намалеят. Между другото, друг представител на Голф класа от Toyota - Corolla Hybrid, харчи 3,6 л/100 км.
Снимки: Motor и производителите