Какво ще излезе, ако се опитаме да определим най-икономичните автомобили по остарелия, но все още актуален европейски тестов цикъл NEDC (New European Driving Cycle)? Германски експерти проучиха четирите най-популярни пътнически сегмента - B (компактен), C (т.нар Голф клас), D (семеен), E (бизнес) - и във всеки един от тях подбраха тези, които най-много щадят бюджета. За удобство автомобилите с минимален апетит към гориво са класирани по типа двигател: бензинов, дизелов и хибриден.
Peugeot 508 Puretech 180
Два модела се бореха за титлата на най-икономичен бензинов в D класа: Peugeot 508 с мощност 180 коня и Skoda Superb 1.5 TSI, развиваща 150 к.с. И двата консумират средно 5 л/100 км. Французинът обаче спечели, защото неговите емисии CO2 са с 1 грам по-малко. И то става дума за лифтбека (разходът на дизеловото комби е по-голямо). Малко зад лидерите са Volkswagen Passat 1.5 TSI с 5,1л/100 км, BMW 318i (156 к.с.) с 5,3 л/100 км и др.
Два модела се бореха за титлата на най-икономичен бензинов в D класа: Peugeot 508 с мощност 180 коня и Skoda Superb 1.5 TSI, развиваща 150 к.с. И двата консумират средно 5 л/100 км. Французинът обаче спечели, защото неговите емисии CO2 са с 1 грам по-малко. И то става дума за лифтбека (разходът на дизеловото комби е по-голямо). Малко зад лидерите са Volkswagen Passat 1.5 TSI с 5,1л/100 км, BMW 318i (156 к.с.) с 5,3 л/100 км и др.
Снимки: Motor и производителите