Какво ще излезе, ако се опитаме да определим най-икономичните автомобили по остарелия, но все още актуален европейски тестов цикъл NEDC (New European Driving Cycle)? Германски експерти проучиха четирите най-популярни пътнически сегмента - B (компактен), C (т.нар Голф клас), D (семеен), E (бизнес) - и във всеки един от тях подбраха тези, които най-много щадят бюджета. За удобство автомобилите с минимален апетит към гориво са класирани по типа двигател: бензинов, дизелов и хибриден.
Ford Focus 1.0 EcoBoost Hybrid
Още един икономичен модел на "синия овал" с познатата от Fiesta "умерено" хибридна система с мощност 155-коня от турбо двигателя 1.0 EcoBoost. Само че при по-големия Focus, средният разход очаквано е малко по-висок - 4,1 л/100 км. След него са бензинови модели от Голф класа като Opel Astra 1.2 Direct Injection Turbo с 4,3л/100 км, както и новият Volkswagen Golf 1.5 eTSI с 4,6 л/100 km.
Още един икономичен модел на "синия овал" с познатата от Fiesta "умерено" хибридна система с мощност 155-коня от турбо двигателя 1.0 EcoBoost. Само че при по-големия Focus, средният разход очаквано е малко по-висок - 4,1 л/100 км. След него са бензинови модели от Голф класа като Opel Astra 1.2 Direct Injection Turbo с 4,3л/100 км, както и новият Volkswagen Golf 1.5 eTSI с 4,6 л/100 km.
Снимки: Motor и производителите