Германският производител BMW представи обновените си модели 5-Series и 6-Series GT. Освен променена външност двата автомобила получават някои допълнителни системи за безопасност и асистенти на водача, както и хибридни агрегати с 48-волтова система.
Фейслифтът на 5-Series получава нови адаптивни светлини със светодиодна матрична технология, като опционално те могат да бъдат заменени с лазерни, а също така задни светлини с 3D-ефект, увеличена решетка на радиатора, допълнителни цветове на каросерията и предлага като опция спирачна система М-спорт със сини и червени апарати. Тръбите на ауспусите при всички модификации вече са трапецовидни, променен е и дизайнът на джантите.
На старта на продажбите ще се предлага специална версия M Sport Edition 20-цолови джанти и пакет М Sport. Промените има и в салона. Дисплеят с диагонал 10,25 инча вече е включен в стандартното оборудване, а срещу заплащане той може да бъде заменен с 12,3-инчов. Базовият вариант включва кожен волан с ново разположение на бутоните и подобрена климатична система.
Комплексът от асистенти на водача е допълнен със система за контрол на пътната маркировка, предупреждение за напускане на лентата на движение и система за аварийно спиране при опасност от сблъсък. Операционната система е обновена до версия 7.0, което позволява използване на нови приложения и персонализация на настройките.
Промени има в гамата двигатели, която отново ще включва 4 предложения – 530i, 530е plug-in, 540i и M550i. Версията с 6-цилиндров бензинов двигател 540i вече включва „мека“ хибридна система със стартер-генератор, захранван от 48-волтова система. Мощността остава 335 к.с., като хибридната добавка осигурява по-бърза реакция на старта.
Вариантът 530е, който се зарежда от електропреносната мрежа, вече предлага 288 к.с. и 420 Нм. Те се осигуряват от 2,0-литров бензинов турбомотор с 4 цилиндъра и електрически двигател. Увеличението спрямо предишния модел е 40 к.с., като допълнителната мощност е на разположение за 10 секунди при активиране на функцията XtraBoost.
Промяна има и при M550i, което разчита на 4,4-литров V8 с две турбини. Неговата мощност от 530 к.с. и 720 Нм се запазва, но скоростната кутия е препрограмирана за по-бърза смяна на предавките. В гамата на модела остават и двете дизелови модификации – 520d и 530d.
Още снимки на обновената 5-Series - вижте в галерията:
Едновременно с 5-Series беше модернизиран и моделът 6-Series GT, като повече от промените са подобни на тези при седана. Те засягат предната част и решетката на радиатора, която е пораснала на размери. Матричната оптика е включена в базовото оборудване, а срещу доплащане тя може да бъде заменена с лазерна.
Палитрата от предлагани цветове е разширена с нови предложения, като е достъпен пакет M Sport с различна предна броня и голям заден дифузьор. Предлага се и спирачна система M Sport със сини или червени спирачни апарати, а стандартните 18-цолови джанти могат да бъдат заменени с 19- или 20-цолови.
В интериора промените общо-взето помтаря тези при 5-Series. Моделът получава много функционален волан с ново разположение на бутоните, 12,3-инчов дисплей, система BMW Live Cockpit Professional с операционна версия 7.0, усъвършенстван двузонов климатик и др. Като опция се предлага четиризонов климатик, усъвършенствана развлекателна система за пасажерите на втория ред, премиум-акустика Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound и панорамен покрив.
Всички двигатели на обновената 6-Series GT ще се предлагат с 48-волтова „мека“ хибридна система със стартер-генератор. Благодарение на нея мощността ще се увеличи с 11 к.с. Системата „старт-стоп“ ще се контроли от електромотора, което ще позволи на двигателя с вътрешно горене да се изключва не само при пълна спиране, но и при скорост от под 15 км/ч. Съответно, това ще намали и разхода на гориво.
Фейслифтът на 6-Series GT ще е достъпен с 5 задвижващи агрегата. Версията 630i получава 2,0-литров турбомотор с 258 к.с. и 400 Нм, а 640i xDrive разчита на 3,0-литров редови двигател с 333 к.с. и 450 Нм. Най-слабият дизел е 620d (190 к.с. и 400 Нм), докато при 630d xDrive мощността е 286 к.с. и 650 Нм. На върха на гамата е разположен вариантът 640d xDrive с 340 к.с. и 700 Нм.
Всички двигатели отговарят на екостандарт Euro 6d и са свързани с 8-степенна автоматична скоростна кутия Steotronic, която също е подобрена. Задвижването може да бъде задно или към четирите колела (xDrive). Шасито има въздушно окачване за задната ос с автоматично регулиране на нивото. То се предлага срещу доплащане и за предния мост.
Сериозно са актуализирани и системите за помощ на водача при 6-Series GT. Те включват предупреждение за напускане на лентата на движение, като автомобилът сам се връща в нея. Системата работи с помощта на навигацията, а освен това може автоматично да придвижва автомобила в задръствания.
Лифтбекът разполага и със система за помощ при паркиране, която поема управлението на волана при движение назад на разстояние до 50 метра. Има и система за видеонаблюдение, която следи с камери и записва всичко случващо се около автомобила.
Още снимки на обновеното 6-Series GT - вижте в галерията:
Снимки: BMW