Новият Mercedes-Benz SL, който трябва да бъде представен през следващата година, ще се завърне към оригиналния модел от 50-те години на миналия век, заяви главният дизайнер на Daimler – Гордън Вагенер пред британското издание Autocar.
Той призна, че не е фен на ретро-дизайна, така че новият SL няма да повтаря съществено облика на оригиналния модел. Въпреки това, SL ще се отдалечи от стила на роудстъра GT, като ще се завърне към спортните си корени. За тази цел AMG активно участва в развитието на модела, който ще остане без досегашния сгъваем твърд покрив. Той ще бъде сменен с конструкция с плат.
„За мен най-красивият SL е оригиналът - 300. Смятам, че сме взели част от неговата ДНК, като започнем от пропорциите, обработката на повърхностите и други подобни неща. Новият SL ще използва адаптираната платформа на следващия AMG GT, но това ще бъдат два различни автомобила. GT е сътезателна кола, а SL - спортна. Повярвайте, разликата ще се вижда ясно“, допълни дизайнерът.
Вагенер коментира и новата S-Class, който трябва да бъде представена до края на 2020 г. Според него, този модел е „крайъгълън камък в дизайна“, а освен това ще играе основна роля в цифровизацията на флагмана на марката през следващото десетилетие. Лимузината обаче ще запази дизайнерския си език.
„Когато имахме 3 модела, беше лесно да променяме дизайна на всеки от тях. В момента това е невъзможно. Има много хора, които обичат S-Class такава, каквато е. Така че, това ще бъде последният модел, който бихме променили коренно“, каза още Вагенер.
Той допълни, че най-големите изменения ще бъдат в салона, където се залага на дигиталните технологии. Версията Maybach ще продължи да обслужва ултралуксозния сегмент, но и тя ще бъде фокусирана върху основни ценности на Mercedes – изработка и качество на материалит, а не само върху технологиите.
През 2022 г. ще видим и изцяло електрически луксозен седан – EQS, който ще бъде еквивалент на S-Class. Той ще се разположи над EQE, който на свой ред ще се равнява на Е-Class.
„EQS ще се различава много от S-Class, тъй като ще бъде насочен към съвсем различни клиенти. Това ще е много иновативно превозно средство“, каза още Вагенер.
Снимки: Autocar