IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes S-Class W223: Всичко за най-важната премиера на годината

Флагманът ще получи десетки дисплеи, интелигентно окачване и завиващи задни колела. А също ще запази V12 двигателя

Mercedes S-Class W223: Всичко за най-важната премиера на годината

Една от най-важните автомобилни премиери на 2020 г. е тази на новото поколение на Mercedes-Benz S-Class. Концернът Daimler вече публикува две видеа, в които загатна модела, а в мрежата се появиха снимки на тестови прототипи с минимален камуфлаж. Премиерата на флагмана явно е съвсем скоро, а изданието Autonews събра на едно място всичко, което е известно за автомобила до момента.

Той ще се прави с маски и ръкавици

Новата S-Class ще бъде първият автомобил, който ще бъде произвеждан от хора с маски и ръкавици. Daimler пусна видео от завода си в Зинделфинген, в което показва как служителите работят при новите условия и спазват социална дистанция.

„Такива са изискванията за безопасност и ние ще трябва да живеем с тях. Няма да се откажем от развитието на моделната си гама и съвсем скоро ще ви покажем нещо наистина ново. Напримиер това“, казва шефът на концерна Ола Калениус и посочва новата S-Class, частично скрита под камуфлаж.



Това явно означава, че производството на седана вече е стартирало и той ще се сглобява в Зинделфинген. Премиерата би трябвало да се състои в близките месеци, а продажбите ще стартират преди края на годината.

Той много прилича на обновената E-Сlass

Концептът Mercedes-Benz Vision EQS, показан през миналата година на салона във Франкфурт, намекваше за крайно революционна външност в стил новия биодизайн, но реалността се оказва различна. Идеята от прототипа ще бъде реализирана само при бъдещия електрически седан EQS, докато серийната S-Сlass се оказва напълно традиционна и дори консервативна с класическите си пропорции и добре познатата оптика. Подобни почти триъгълни фарове вече видяхме при обновената Е-Class, а облицовката на радиатора е почти вертикална, като е увеличена и е променнила формата си.


Mercedes-Benz S-Class


Дръжките на вратите вече са прибиращи се, като на автомобилите на Jaguar и Land Rover. В задната броня са запазени симетричните отвори за ауспусите, но това е измама. При европейската версия тръбата ще бъде под самата броня. Като цяло новата S-Class изглежда дискретна и напълно отговаря на отказа от излишна бруталност и показност.

Ще има минималистичен салон

Преди две години директорът на интериорния дизайн на Mercedes-Benz - Хартмут Синквиц, намекна, че новата S-Class ще взаимства интериора от концепта Maybach Ultimate Luxury Concept, но реалността е съсем друга. Снимките до момента показват, че флагманът ще получи напълно нов салон в минималистичен техно-стил. На тях панелът е с тъмен лак, но се очаква при серийната версия той да е покрит с дърво или алуминий.


Mercedes-Benz S-Class


Пред водача и пътника до донего ще има дълъг панел с отвори за вентилация, два големи дисплея, волан с 6 спици като този от Е-Class, и гигантски проекционен дисплей. Салонът, както и досега, ще „оживява“ след стартиране на двигателя, когато се включват всички екрани и диодите на осветлението. Физическите бутони и превключватели са почти изчезнали, като за управлението отговарят сензорни системи. 

Мултимедийната система става таблет

Вече добре познатият комплекс MBUX напълно променя формата си. Новата S-Class поучава плосък приборен дисплей с диагонал 12,3 инча, но екранът на мултимедийната система е с по-големи размери, обърнат е на 90 градуса и така таблетът е разположен на конзолата (както беше при концепта Mercedes-Benz Vision EQS). При стартиране този дисплей се разделя на две части, като една отговаря за мултимедията, а другата – за настройките на климатика.



Втора двойка екрани-таблети е на разположение на возещите се отзад пасажери, а за управлението на климатика от втория ред седалки отговаря сензорен пулт, поставен на централния тунел. Малки дисплеи ще има дори във вратите, като от тях ще могат да се регулират седалките, както и светлината в салона.

Той ще има завиващи задни колела

Новият Mercedes-Benz S-Class е построен на модулната плаформа MRA II, а това означава, че седанът запазва адаптивното окачване с пневматични елементи. Шасито е със завиващи задни колела за по-добра управляемост. Окачването може да сменя настройките си, като получава както сигнали от навигацията, така и от оптически камери, които сканират пътя пред автомобила.


Mercedes-Benz S-Class


Ясно е, че S-Class ще разполага с пълния набор от асистенти на водача и системи за безопасност, но в компанията говорят и за автопилот от трето ниво. Това означава, че машината ще може сама да се движи и да извършва елементарни маневри, а при екстремни ситуации да заобикаля препятствия и да спира. Всичко това обаче ще става под контрола на шофьора, който ще трябва да държи ръцете си на волана.

Двигателите за S-Class ще бъдат хибридни

Най-голямата тайна до момента е гамата двигатели, като германците всячески се стремят да я опазят. През миналата година от Daimler обявиха, че прекратяват работа по нови двигатели с вътрешно горене, но компанията има на разположение цяла гама нови редови мотори с 6 цилиндъра, разработени специално за новите S-Class и E-Class. Всички те ще разполагат с технологията „мек хибрид“ с допълнителен стартер-генератор и система за рекуперация.


Mercedes-Benz S-Class


Двигателите V8 остават за версиите AMG, но основната новина е, че топ-версията на флагмана ще получи V12 агрегат. Това беше потвърдено лично от Ола Калениус, който обаче не уточни дали този мотор ще се предлага само за версиите Maybach или за всички варианти. Вероятно, това ще досегашният 6,0-литров двигател с 600 к.с., който е адаптиран към новите екологични стандарти.


Снимки: Autoevolution,Mercedes-fans.de, Autobild.de, Daimler

0 от 500
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Hdf ( преди 3 години )
    Има нещо което ми изглежда леко ефтино... Да знам че не е лъжица за мен но просто сегашния модел е доста по рафиниране според мен особено този таблет малко ми е като за 2.5...
  • #13
    1 rate up comment 23 rate down comment
    пепе ( преди 3 години )
  • #12
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Dido ( преди 3 години )
    Подлъгах се по фенчетата на японките и хоп, купих си Хонда Акорд 8 с легендарния 2,4 от Германия ! На 10 хил. 2 литра доливане на масло, а на 20 хил. центроване на клапани за всички и оттук нататък няма да изброявам ! Та, бях на немско и пак ще бъда ! Мерцедес и останалите !
  • #11
    4 rate up comment 5 rate down comment
    123 ( преди 3 години )
    Всички се смееха на огромните ноздри *** 7-цата,и сега хоп абсолютно същата работа,само дето не са два бъбрека а един цял ! И ако сложиш един нос в червено с тоя отвор под решетката си прилича на клоун.за задницата направо няма какво да се коментира,това си е чисто ауди А6 !
  • #10
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Трабант ( преди 3 години )
    Хюндайка съчетана с Киа и малко Вартбург.Това е.
  • #9
    10 rate up comment 1 rate down comment
    николайчоо... ( преди 3 години )
    и да та кефеше майна, даже и след 10г няма да можеш си я купи...
  • #8
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Никола ( преди 3 години )
    Ни *** кефи
  • #7
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 3 години )
    отново се доказа, че уврежданията от системното ползване на рено са необратими! Даже и СЗО предупреди за тях наред с ковида, ама кой да слуша, кой - долният ли!?
  • #6
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Факт! ( преди 3 години )
    Екологичен колкото и клиин дизела на клоуните от фолфсбургистан.А тоя азиатски дизайн е отврат.
  • #5
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Поп и екология.... комедия....