fallback

Geely притиска Mercedes за по-тясно партньорство

В Германия все повече се тревожат от китайско превземане на Daimler

Китайският автомобилен гигант Geely ще "проучи възможностите" за по-тясно сътрудничество с Daimler, обяви собственикът на компанията Ли Шуфу. Geely вече погълна европейските Volvo Cars и Lotus, а Ли Шуфу чрез серия инвестиции придоби общо 9.69 процента от капитала на германския концерн, което го превръща в най-големия му акционер.

Планът за глобална експанзия на шефа на Geely Ли Шуфу все повече набира скорост. Снимка VOLVO

Под натиска на китайския милиардер Daimler вече обяви партньорство с Volvo Trucks, където Ли държи 14%, за разработването на камиони с водородно задвижване. Освен това Daimler и Geely имат съвместни предприятия за производство на Smart в Китай, както и за наемане на автомобили. Имат и обща инвестиция в производителя на летящи таксита Volocopter. Според Ли Шуфу обаче има още много неизследвани възможности за партньорства.

Засилващото се китайско присъствие в концерна, който произвежда Mercedes-Benz, поражда все по-силно притеснение в германските политически среди. Освен Ли Шуфу, 5-процентов дял от Daimler притежава още една китайска компания - BAIC.

BAIC, китайският производствен партньор на Mercedes, също обяви, че ще направи всичко възможно да увеличи дела си в Daimler

Наскоро тя обяви официално, че ще направи всичко възможно да увеличи дела си до 10% и да получи място в борда на директорите, за да не допусне да бъде изместена от конкурента Geely. От германския финансов регулатор коментираха, че "внимателно следят" какво се случва в компанията, която е светвен лидер в премиум сегмента.

Още преди година Карлос Тавареш, главният изпълнителен директор на PSA Peugeot Citroen, предупреди, че все по-рестриктивната политика на Брюксел за автомобилните емисии създава "троянски кон за китайците в Европа", и че поне една голяма компания е силно застрашена да бъде превзета отвътре. Повечето анализатори смятат, че Тавареш е имал предвид именно Daimler.

Хватката на Geely върху Daimler предизвиква все повече тревога в Германия. На снимката: Ли и тогавашният шеф на Daimler Дитер Цетше подписват договора за производството на Smart в Китай

Глобалната експанзия на Geely продължава. След като сложи ръка върху Lotus и производителя на лондонските таксита MBH, сега Ли Шуфу обещава да пусне "няколко нови продукта и услуги" на глобалния пазар през следващите месеци. Това включва и дългоочаквания европейски дебют на новата марка Lynk & Cо, създадена съвместно с Volvo.

 

 

fallback
  • #8
    1 ( преди 4 години )
    до 4За нито една от тия компании Европа не е основния пазар. Видяхме какво направиха или правят масово азиатските автомобилопроизводители - първо ликвидират европейските си пазари, толкова сме им неважни. Форд е същата история. Ако Европа СПЕШНО не се вземе в ръце ... скоро всички ще караме неевропейски автомобили и , коеот е по-важно, китайските собственици ще могат да си правят каквото искат с европейските държави посредством икономическото си влияние. Тогава "стандарти" въобще няма да има
  • #7
    Никола ( преди 4 години )
    Китайските рептили ще превземат Европа
  • #6
    деъм ( преди 4 години )
    Ми не купувайте китайско бе ако няма кой да го купува няма да има и на кой да продават.Проста логика за прости бyгape
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    PSA няма притеснения с Dongfeng, тъкмо за Даймлер е говорел, защото при акционерната им структура те са много лесна жертва
  • #4
    До 1 ( преди 4 години )
    Все пак важат за всички да не би примерно Тойота, Хюндай или Форд да са изключени от тези стандарти и за тях ЕС е важен пазар
  • #3
    Achtung ( преди 4 години )
    Още преди година Карлос Тавареш, главният изпълнителен директор на PSA Peugeot Citroen, предупреди, че все по-рестриктивната политика на Брюксел за автомобилните емисии създава "троянски кон за китайците в Европа", и че поне една голяма компания е силно застрашена да бъде превзета отвътре. Повечето анализатори смятат, че Тавареш е имал предвид именно Daimler. При положение че Dongfeng държи 14% от PSA едва ли Даймлер е имал предвид......
  • #2
    1 ( преди 4 години )
    "конглокентите" = "конглокентите"Те си "гледат", фирмите падат една след друга. Такова явно самоубийство поне аз не съм виждал.
  • #1
    1 ( преди 4 години )
    Европа задушава (задуши?) собствените си деца. При положение, че само европейците въобще се опитват да спазват някакви стандарти цялото упражнение на глобално ниво става абсолютно безмислено. За сметка на това това дава огромни предимства на конглокентите, които държавата не само не глобява за всичко което правят, но и ги финансира в агресивните им намерения. Европейската политика е наивна и резултатите от това стават все по очевидни. "Следенето със загриженост" е гледане отстрани.
fallback
Последни