Функцията Turn Assist ще дебютира в автомобилите Skoda, а Octavia ще бъде първият модел в своя клас, получил тази иновативна технология за безопасност. Използвайки вградените камери, Octavia ще може да проследява насрещния трафик при завиване наляво на кръстовище, както и да идентифицира велосипедисти и пешеходци. Ако бъде открита непосредствена опасност по време на маневрата, колата сама ще спре напълно, предупреждавайки водача за опасността.
Тази разширена функция за безопасност ще бъде в режим на готовност всеки път, когато двигателят е включен, и ще се активира при подаване на ляв мигач. Докато мигачът показва пред другите участници в движението намерението на водача, Turn Assist е в състояние да предостави допълнителна помощ при избягването на потенциален удар.
Друга новост в Skoda е иновативната технология за предупреждение, която е част от системата за проследяване на слепите зони. Тя работи, когато колата е паркирана. Контролирайки случващото се отстрани на автомобила, както и зад него, системата предупреждава водача и другите пътници кога е опасно да отворят вратите. Това става с визуални предупредителни светлини и звукови сигнали, които продължават докато опасността отмине.
Работейки както с предни, така и със задни врати, предупреждението няма да позволи на пътниците да отварят вратите, например точно пред велосипедист. Камерите в новата Octavia са в състояние да проследяват възможни опасности зад автомобила на разстояние до 35 метра и под ъгъл от около 120 градуса, осигурявайки по-голяма увереност на шофьорите и пътниците, че е безопасно да излязат от колата.
В допълнение към предупреждението за завиване и за излизане от колата, има и система за избягване на сблъсък, а новата Octavia е първата Skoda, оборудвана с тази технология. Предните камери са в състояние да открият потенциална опасност и да извършват контролирана маневра за избягването й, ако отпред има други превозни средства, велосипедист или пешеходец. Системата използва данни в реално време, предоставени от камери и радари, за да изчисли най-подходящия, и най-важното - най-сигурния, път за заобикаляне на потенциалната опасност. Това изчисление взема предвид разстоянието, широчината и положението на превозното средство или препятствията напред, а системата ще може да изпълнява тази функция при скорост до 140 км/ч.
Снимки: Skoda