IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

ЕС влага 20 милиарда евро за стимулиране на "чисти" автомобили

Мерките ще обхванат и България, но още не е уточнено в какво точно ще се изразяват

Европейският съюз ще отдели 20 милиарда евро за субсидиране на "чисти автомобили" във всичките 27 страни от съюза, включително и в България. Информацията е на Sueddeutsche Zeitung. Според изданието обаче детайлите тепърва ще се уточняват, защото в Европейската комисия се водят спорове как точно да се дефинира понятието "чист автомобил".


Урсула фон дер Лайен
Част от антикризините мерки в САЩ и Китай бе временното разхлабване на екологичните изисквания и отлагането във времето на новите стандарти. Подходът на Урсула фон дер Лайен е тъкмо обратният - ускоряване и затягане на мерките за намаляване на емисиите


По информация на изданието, германското правителство настоявало в него да се включат автомобили с емисии въглероден диоксид до 140 г/км. Това би разширило обхвата на мярката върху модели като VW Tiguan с мощност 150 коня, обяснява Sueddeutsche Zeitung. Много лобистки организации извън Германия обаче са твърдо против това. Щефан Хаймлих, шеф на паневропейския автомобилен клуб АСЕ, твърди, че такъв подход ще навреди, вместо да помогне на опитите на производителите да се вместят в новите стандарти за емисии.

На 14 май изпълнителните директори на всички големи производители на автомобили и камиони в ЕС се срещнаха с членове на Еврокомисията, за да пледират за въвеждане на нови схеми за стимулиране на покупките на нови машини. Автомобилната индустрия е сред водещите сектори в ЕС, и същевременно сред най-потърпевшите от мерките на правителствата за овладяване на т. нар. пандемия.

Повечето правителства са склонни да се вслушат в тях, но само ако субсидиите насърчават покупките на модели с ниски емисии, както обясни френският финансов министър Брюно Льо Мер.
"Ако трябва да увеличим дълга си, който нашите деца ще изплащат, трябва най-малкото да инвестираме парите в тяхното бъдеще, като се заемем с промените в климата", заяви в характерния си стил новият президент на ЕК Урсула фон дер Лайен. Някои критици на комисията обаче настояват, че тъкмо устремът ЕС да е световен лидер в борбата с глобалното затопляне е в основата на днешните затруднения на местната икономика. Новите стандарти за парниковите емисии на общността са чувствително по-строги от китайските, а глобите са в пъти по-високи от онези в САЩ.

зарядна станция, Ionity, ABB

Сериозна част от отделените средства ще отиде за построяването на нови 2 милиона зарядни станции за електромобили


Парите за стимулиране на автомобилната промишленост са част от по-голям пакет за транспортния сектор, на стойност около 100 милиарда евро. Като част от него ще бъде субсидирана развойната дейност в областта на чистите технологии, както и строителството на нови 2 милиона зарядни станции за електромобили до 2025 година. Говорител на ЕК отказа да коментира публикацията на германския вестник, но потвърди, че на 27 май ще бъде представен "нов план Маршал" за съживяването на Европа след кризата.


 

0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Ааабеее ( преди 1 месец )
    Хибридът е като русалката - като ти трябва риба - получаваш жена, като ти трябва жена - получаваш риба! Никви хибриди не ни трябват да влачим ярмомелки в коша отпреде. Трябват ни DC-та над 50kW по бензиностанциите и хубаво кафе! Пък аз с 300-400 км в батерията пътя нагоре до село си го знам! Па и контакт имам на вилата, колко му е! Точец за 5 лв и газ!
  • #11
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #9 След няколко години като няма цяла година валежи в БГ и останеш гладен, цените на храните скочат до небето, ще разбреш че "спасяването на планетата" може би си е заслужавало. Добре че има такива хора като германците, които да я спасят вместо тебе защото с такива ***.нари като тебе сме загубени. Докарахме е бай ганьо да казва че немците са тъпи защото "спасявали планетата" и плащали по-висок ток заради това. Немците през историята са доказвали че са велика нация и отново гледат с преспектива.
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #9 Що такива като тебе все ходят в Германия или Англия като гастарбайтери като е толкова лошо там и като е толкова скъп тока? Що не си стоят тука на евтин ток и ниски заплати? Ти разбираш ли че имаш мисленето на един от гетото, който иска да живее в Лозенец но да си донесе *** с него, без да разбира, че там е по-хубаво именно, защото хората имат различно мислене и са готови да плащат малко по-висока цена на тока за да им се подобри живота в други аспекти.
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Напротив, спонсорирането на хибридите само дава оправдание на производителите да се офлянкват. Евентуално плъгин хибридите може, ако изминават поне 60-70 км само на ток, но те са толкова скъпи, че по-добре електромобил. Пазарът недвусмислено показа, че не иска хибриди.
  • #8
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дано и хибридите биват субсидирани. За повечето хора ще остане най-смисления вариант когато натиснат еко стандартите. Налагането на електомобилите се извършва прекалено бързо и индустрията не е достатъчно подоготвена. А и не са всъшност толкова екологични колкото се рекламират. Производството и рециклирането на батериите е силно замърсяващ процес.
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Никой не твърди че при производството на ел. коли не се отделят вредни емисии. Това което се твърди че като минеш 200 000 км в ел. автомобил ще отделиш по-малко емисии от това да ги минеш с ДВГ. Да все още част от електричеството се прави от въглища но това се променя заедно с навлизането не електромобилите и всяка година всеки км изминат в ел. автомобил става все по екологичен. Работните места които се губят в мините за въглища се прехвърлят там където се добива литий. Кое не ти е ясно?
  • #6
    4 rate up comment 10 rate down comment
    долния ( преди 1 месец )
    Значи, ти ако си мислиш, че производството на ел. двигатели и батерии е адски екологично, си дълбоко заблуден! А при мините за добив, как точно ще стане смяната въглища с литий, че нещо не се сещам!?!
  • #5
    16 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #3 - спасяването на планетата само по себе си създава нова индустрия, която движи икономиките. Затварянето на 1 въглищна централа, създава нови вятърни и соларни мощностти. Спирането на колите с ДВГ затваря заводи за леене на блокове за ДВГ но създава заводи за производство не ел. двигатели, батерии и т.н. Мините за въглища се сменят с мини за литий и т.н.
  • #4
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    20 млрд. не виждам как ще стигнат хем за 2 млн. зарядни, хем за помощи за закупуване на коли.
  • #3
    3 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Много са прави критиците на европейската комисия . Безплодните напъни за "спасяване на планетата" ще доведат само до деиндустриализация на страните от ЕС. Когато постоянно облъчваните със зелена пропаганда граждани го разберат ще е вече късно . Индустриите ще са се изнесли към по благоприятни за тях места