IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche 911 Carrera остава без атмосферен мотор

Под капака на модела просто няма място за такъв двигател

Компанията Porsche продължава да разкрива различни представители на спортното семейство 911 (поколение 992). Само преди дни беше показана версията Targa 4, а сега предстои премиерата на вариант с хибриден силов агрегат. Едновременно с това излизат и други подробности за автомобила, като една от тях е, че модификацията 911 Carrera няма да получи атмосферен двигател.


Porsche 911


В интервю за Carscoops шефът на подразделението Porsche GT – доктор Франк-Щефан Вализер, ракрива, че използването на подобен агрегат в Carrera е невъзможно заради конструктивни ограничения. Просто 4,0-литровият шестицилиндров двигател, който се поставя на моделите Cayman GTS и GT4, не може да влезе в моторния отсек на новото 911 Carrera.

“Двигателят няма как да бъде обърнат на 180 градуса, за да може комфортно да се разположи под капака на 911. А разработката на нов мотор, който да отговаря на това условия, ще наложи множество изменения, които са нецелесъобразни и няма да бъдат оправдани във финансов план“, обясни д-р Вализер.


Porsche 911


Той допълни, че ще продължи да се бори за запазване на механичната скоростна кутия при модела, но и призна, че не е чак толкова далеч денят, в който „911 ще загуби педала на съединителя“. „Аз продължавам да настоявам, че тази кола се нуждае от механична скоростна кутия, но рано или късно  Porsche ще се откаже от нея“, допълни топ-мениджърът.

Снимки: Porsche

0 от 500
  • #2
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Енцо ( преди 4 години )
    Тоя ни баламосва. Няма начин турбо-мотор да се събере някъде (с всичките си турбини ,въздуховоди и интеркулъри) ,а атмосферен с подобен обем и брой цилиндри да не може. Истинската причина е същата ,като тази която ще разкара ръчката. Турбото и автоматиците станаха много добри и отстъпват само по субективни критерии - звук ,отклик на газта ,простота и надежност. За тях това явно не стига за да ги оставят в програмата ,а и конглокенцията не спи...
  • #1
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 4 години )
    Нищо не разбрах. 1. 4 литровия атмосферен е от GT3 - там е използван първо.2. Доколкото прочетох размера на буталото на атмосферния е същия като на турбото - ходът е различен (в смисъл атмосферния не е по-голям като общ обем)3. Защо ще го въртят на 180 градуса - този двигател е ползван в предишното поколение GT3?!?