Компанията Porsche продължава да разкрива различни представители на спортното семейство 911 (поколение 992). Само преди дни беше показана версията Targa 4, а сега предстои премиерата на вариант с хибриден силов агрегат. Едновременно с това излизат и други подробности за автомобила, като една от тях е, че модификацията 911 Carrera няма да получи атмосферен двигател.
В интервю за Carscoops шефът на подразделението Porsche GT – доктор Франк-Щефан Вализер, ракрива, че използването на подобен агрегат в Carrera е невъзможно заради конструктивни ограничения. Просто 4,0-литровият шестицилиндров двигател, който се поставя на моделите Cayman GTS и GT4, не може да влезе в моторния отсек на новото 911 Carrera.
“Двигателят няма как да бъде обърнат на 180 градуса, за да може комфортно да се разположи под капака на 911. А разработката на нов мотор, който да отговаря на това условия, ще наложи множество изменения, които са нецелесъобразни и няма да бъдат оправдани във финансов план“, обясни д-р Вализер.
Той допълни, че ще продължи да се бори за запазване на механичната скоростна кутия при модела, но и призна, че не е чак толкова далеч денят, в който „911 ще загуби педала на съединителя“. „Аз продължавам да настоявам, че тази кола се нуждае от механична скоростна кутия, но рано или късно Porsche ще се откаже от нея“, допълни топ-мениджърът.
Снимки: Porsche