Компанията Porsche продължава бързо да развие гамата на новото поколение на модела си 911 (992). Преди половин година беше показано купето, последва кабриолетът, а в началото на 2020 г. се състоя и премиерата на мощното 911 Turbo S. Сега германският производител публикува снимки и информация за най-стилната модификация – Targa.
Както и досега, основата разлика при „Тарга“ е хитрият механизъм за отваряне на покрива. За 19 секунди (толкова беше времето и при предишното поколение) средната част напълно се плъзга под задния прозрачен капак, като това може да се случи, само когато автомобилът е спрял.
Базовата версия 911 Targa 4 е със задвижване на четирите колела, като разчита на 3,0-литров бензинов турбомотор с 385 к.с. С новата 8-степена роботизирана PDK скоростна кутия и предлагания като опция пакет Sport Chrono машината ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,2 секунди (с 0,1 секунди по-бързо от предишното поколение).
По-мощният вариант – 911 Targa 4S, разполага с 450 с. (530 Нм) под капака, като ускорението отнема 3,6 секунди. За тази версия може да се поръча и 7-степенна механична скоростна кутия, която е с 35 кг. по-лека, но ускорението до 100 км/ч от място става за 4,4 секунди.
От Porsche посочват, че аеродинамиката на модела е подобрена, като коефициентът на аеродинамично съпротивление е 0,30. Затова е средната скорост е увеличена – 289 км/ч при 911 Targa 4 и 302 км/ч при 4S. Има и активни аеродинамични елементи – на въздухозаборниците на системата за охлаждане и заден спойлер.
Моделът се отличава с богато базово оборудване, в което влиза адаптивно шаси PASM. В случай на дъжд електрониката предупреждава, че трябва да се премине на режим Wet (мокро), като амортисьорите и педалът на газта омекват. Освен това, Targa 4S е оборудвана с електронно-управляем заден диференциал.
Както и стандартните Porsche 911, така и Targa получава технологии InnoDrive и SmartShift. При тях активният круиз-контрол не само отчита обстановката на пътя с радари и камери, но и използва данните от навигациионата система, включително и задръстванията. Системата запомня, къде е необходимо да бъде вдигната предната ос и ако се наложи, го прави автоматично.
Още снимки - вижте в галерията:
Интериорът е идентичен с вече известните версии на 911, където има повече сензорни панели, главният от които е с диагонал 10,9 инча. Ще се предлага и специален салон в стила на първото Porsche 911 Turbo (930).
Снимки: Porsche