Новата батерия, която Tesla ще започне да поставя на Model 3 през 2021 г., ще струва по-малко от 100 долара на 1 кВт/ч, съобщава Reuters. Това означава, че нейната цена при капацитет от 100 кВт/ч ще бъде по-малко от 10 000 долара, което ще позволи сериозно намаляване на стойността на самия електромобил.
За сравнение, в момента стойността на акумулаторите, които използва Porsche за своя първи електромобили – Taycan, е 200 долара на кВт/Ч, докато батериите за BMW i3 излизат 253 долара за кВт/Ч (по данни на изданието Businessinsider).
Всъщност, нивото „100 долара за 1 кВт/ч“ е една от най-старите цели, които са си поставили повечето производители. Счита се, че именно неговото постигане ще позволи на масовото навлизане на електромобилите на пазара, тъй като тяхната цена ще бъде съпоставима с тази на колите с бензинови и дизелови мотори (според данни на New York Times, Volkswagen е достигнал тази стойност при ID.3)
Новата батерия на Tesla ще има и още едно много важно предимство, освен по-ниската си цена. Според Илон Мъск, с нея електромобилите ще могат да изминават 1,6 млн. км, което на практика ще ги направи „вечни“. В компанията планират с тези акумулатори да излязата на енергийна пазар, като така Tesla не само ще произвежда електромобили, но и ще доставя електричество. През нощта батериите ще получават енергия по евтината тарифа, а през деня ще е продават по скъпата.
Снимка: Tesla