fallback

Новата батерия на Tesla ще струва под 100 долара за кВт/ч

Акумулаторът ще дебютира при Model 3 през 2021 година

Новата батерия, която Tesla ще започне да поставя на Model 3 през 2021 г., ще струва по-малко от 100 долара на 1 кВт/ч, съобщава Reuters. Това означава, че нейната цена при капацитет от 100 кВт/ч ще бъде по-малко от 10 000 долара, което ще позволи сериозно намаляване на стойността на самия електромобил.

За сравнение, в момента стойността на акумулаторите, които използва Porsche за своя първи електромобили – Taycan, е 200 долара на кВт/Ч, докато батериите за BMW i3 излизат 253 долара за кВт/Ч (по данни на изданието Businessinsider).

Всъщност, нивото „100 долара за 1 кВт/ч“ е една от най-старите цели, които са си поставили повечето производители. Счита се, че именно неговото постигане ще позволи на масовото навлизане на електромобилите на пазара, тъй като тяхната цена ще бъде съпоставима с тази на колите с бензинови и дизелови мотори (според данни на New York Times, Volkswagen е достигнал тази стойност при ID.3)

Новата батерия на Tesla ще има и още едно много важно предимство, освен по-ниската си цена. Според Илон Мъск, с нея електромобилите ще могат да изминават 1,6 млн. км, което на практика ще ги направи „вечни“. В компанията планират с тези акумулатори да излязата на енергийна пазар, като така Tesla не само ще произвежда електромобили, но и ще доставя електричество. През нощта батериите ще получават енергия по евтината тарифа, а през деня ще е продават по скъпата.

Снимка: Tesla

fallback
  • #15
    Пламен Панов ( преди 4 години )
    Моля извинете за печатната грешкаВярното е Квтч
  • #14
    Пламен Панов ( преди 4 години )
    Квт/ч не съществува, Това е сбъркана дименсияВярното е Квт.час или КвтчТ.е няма деление, а има умножениза да станеенвргия
  • #13
    do Jojo ( преди 4 години )
    и един смешен миксер те отвява като спрял с твоя 6 литров динозавър...
  • #12
    ааа ( преди 4 години )
    До 11 - напротив, важното тук е цената. Настоящите литиево йонни батерия имат достатъчно дълъг живот, но цената им е прекалено висока. Ако се съмняваш в това че цената е определящ фактор за развитието на някой сектор - вземи за пример разцвета на китайската икономика и как те успяха да превземат пазара - с евтини копия на различни продукти и подозрително качество. Иначе може би най-важното качество на тази батерия е по-ниската степен на деградация, което при батерия на автомобил е много важно.
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Дано да не е само пропаганда, но по-важното в случая е не ниската цена, а живота на батерията.
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    #6 Тя Тесла в моемнта е 40к евро, а в САЩ 40к долара т.е. 37к евро. Колко искаш да падне цената от тази чудодейна фабрика. Te ВАГ тръгнаха с гръмкото обещание че ще са първите да направят електричка 30к евро. ама я да погледнат цените на рено Зое. Освен това обещават С сегмент за 30к при половжение че Тесла в Д сегмент предлага за 40к. Ами не е никакво постижение. #7 И какво като има едни 20к човека дето могат да изадят 100к лв без проблем. Останалите 2 млн шофьора какво да кажем
  • #9
    Jojo ( преди 4 години )
    Ако ще и 10$/квч да е щом не ме влекат ел.колите няма нещо ,което да ме накара да си купя такава кола ,имам финансовата възможност да поддържам и 6.0 литров двигател такa,че...а и със сегашните цени на горивата ....и през ум не ми минава за миксери
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Мда, и зарядни до всяка баничарница :), докато зарежда _ да сгънеш една с бозичка.
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    То и сега има много хора в софия да карат коли за и над 100хил лв и не виждам да се плашат от твоите сметки.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Тесла сега е скъпа в европа защото се внася има мито и ДДС, транспорт. Като направят фабриката в Берлин цените ще са много надолу и ще се конглокират с VW ID.3. ID.3 го дават да излезе на 30 хил евро, Model 3 вероятно ще е на това ниво и ще пада с поевтиняване на батериите. Аз очаквам ожесточена война на VW и Тесла в европа за доминация на пазара, възможно е първоначално даже на загуба да продават колите само да вземат голям market share.
fallback
Последни