IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Инвеститорите залагат най-много на Tesla

След кризата тя ще бъде най-силният автомобилен производител, показва проучване

По време на прехода на автомобилната индустрия от автомобили с ДВГ към електрически, инвеститорите се доверяват на Tesla повече отколкото на големите концерни като General Motors и Toyota. А цените на акциите на калифорнийската компания само засилват вярата в перспективите й, показва допитване на финансовия конгломерат Morgan Stanley.


Tesla


От началото на годината стойността на акциите на Tesla се е увеличила с 67%, докато тези на Ford и GM спаднаха съответно с над 45 и 42%. Освен това акциите на най-скъпата автомобилна марка в света - японската Toyota, също губят от цената си, около 14%.

Защо се получава това? Според анализаторите от Morgan Stanley, инвеститорите смятат, че след икономическата криза, предизвикана от коронавирусната пандемия Tesla ще бъде много по-силен от всеки друг автомобилен производител. Финансовата компания проведе проучване сред 25 големи инвестиционни фонда в САЩ с въпрос в коя автомобилна компания биха инвестирали 10 милиарда долара? Toyota, General Motors или Tesla? И се оказа, че 56% биха избрали именно Tesla (GM - 20%, а Toyota - 24%).

Причината се крие в ориентацията на марката към високите технологии. Освен това се очаква продажбите на Tesla да нараснат в близко бъдеще, докато тези на "традиционните" брандове да намалеят с 20-25% годишно. В същото време обаче Morgan Stanley очаква калифорнийската компания да регистрира загуба от 1 милиард долара през 2020 г.

Други финансови експерти обаче отбелязват, че за тях подобно виждане на ситуацията изглежда, ако не странна, то не особено далновидна. Според тях инвеститорите се основават на настоящата пазарна позиция на Tesla, на второ място, това е компания, специализирана в производството на електрически автомобили, и на трето, Toyota още не е обявила плана си за разработване на електрифицирани модели, а той може да доведе не само до шах, но и до мат.

0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тея кога щяха да фалират, че забравих?
  • #5
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Императорът ( преди 3 години )
    Как теслата ще с бори с липсата на субсидии и с евтините горива? Кой луд ще си купи тая тесла? За фондмениджърите, вижте какъв избор им дават: Тойота (чужда компания, чужди акции), GM, дето са като нашето НОИ - държавата от десетилетия им налива пари, за да ги крепи - това е подвеждащ въпрос.
  • #4
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Императорът ( преди 3 години )
    Цената на акциите на една компания се определя от тези, които ги купуват и продават, съответно от знанията им и финансовата им грамотност. Е, щом докарах до 900 долара акцията на компания, неспечелила и цент в историята си и управлявана от наркоман, то може и до 9000 да я докарат.
  • #3
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    Хех, Тойота а далеч по-напред технологично дори и от Тесла. След 2-3 години като изкарат батериите с твърд електролит Тесла ще е шах и мат.
  • #2
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Специално при "вас", знанията са определено по-малко от простотията и злобата!
  • #1
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Striker ( преди 3 години )
    Е ха, добрютро! Това го знаем още отдавна. Само ВАГ-ин-*** фенове си мислят, че Гоуфо и Хаудито са номер 1! :) Дори японците отидоха в 6-та глуха.