Освен разработването и производството на автомобили с ДВГ повечето компании включиха в моделната си гама и електрически превозни средства. Един от най-скъпите компоненти на електромобилите е батерията. Поради факта, че именно тя осигурява пробега на тези модели, компаниите редовно я модернизират и търсят възможности за увеличаване на капацитета.
Най-големият производител на електрически автомобили в света е американската компания Tesla, която също се стреми да подобри батериите на своите електрически автомобили. Тя направи много стъпки в тази посока и една от най-новите е разработването на хибридна батерия, която включва литиево-йонни и литиево-метални клетки. Такава батерия може да увеличи обхвата на електромобилите с 25%.
Принципът на работа на тази батерия е замяната на графитния анод в литиево-йонните клетки с метален литий, който има по-висока енергийна плътност. За да се гарантира, че батерията няма бързо да губи от капацитета си, което е присъщо на чистите литиево-метални варианти, той бе нанесен върху графит. Тъй като по време на разработването бе забелязана тенденция към прекалено бързо разрушаване на този вид батерия, специалистите прибегнаха до друго нововъведение. Те спряха процеса на унищожаване с нанасянето на електролит от двойни соли. Ако преминем към числата, при положение че литиево-йонна батерия може да осигури 300 км пробег, хибридна батерия със същия капацитет дава 400 км.
Засега е рано да се говори за производството на този вид батерия. Тя все още се намира на етап тестване. Въпреки това, като се знаят възможностите на Tesla, може да се предположи, че въвеждане й в масово производство ще стане много скоро.