IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Хибридна батерия на Tesla увеличава пробега с 25%

Акумулаторът все още се тества, но се очаква скоро да е в масово производство

Освен разработването и производството на автомобили с ДВГ повечето компании включиха в моделната си гама и електрически превозни средства. Един от най-скъпите компоненти на електромобилите е батерията. Поради факта, че именно тя осигурява пробега на тези модели, компаниите редовно я модернизират и търсят възможности за увеличаване на капацитета.


Tesla батерия


Най-големият производител на електрически автомобили в света е американската компания Tesla, която също се стреми да подобри батериите на своите електрически автомобили. Тя направи много стъпки в тази посока и една от най-новите е разработването на хибридна батерия, която включва литиево-йонни и литиево-метални клетки. Такава батерия може да увеличи обхвата на електромобилите с 25%.

Принципът на работа на тази батерия е замяната на графитния анод в литиево-йонните клетки с метален литий, който има по-висока енергийна плътност. За да се гарантира, че батерията няма бързо да губи от капацитета си, което е присъщо на чистите литиево-метални варианти, той бе нанесен върху графит. Тъй като по време на разработването бе забелязана тенденция към прекалено бързо разрушаване на този вид батерия, специалистите прибегнаха до друго нововъведение. Те спряха процеса на унищожаване с нанасянето на електролит от двойни соли. Ако преминем към числата, при положение че литиево-йонна батерия може да осигури 300 км пробег, хибридна батерия със същия капацитет дава 400 км.

Засега е рано да се говори за производството на този вид батерия. Тя все още се намира на етап тестване. Въпреки това, като се знаят възможностите на Tesla, може да се предположи, че въвеждане й в масово производство ще стане много скоро.

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    За онези дето пробега им е малък а може и други неща да са им малки. За 2019 електромобилите в ОК са имали по-висок среден годишен пробег от дизелите. Пробег доста над 20 000 км. Толкова за смешниците с обясненията - *** то пробега малък.
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до аутобанистите ( преди 4 години )
    Хайде стига с тия аутобани. В Германия има 12к км аутобани и на 40% от тях по данни на АДАК има ограничения между 100 и 130. Тоест останаха малко над 7к км. А Европа не е Германия. В Европа има почти 78к км магистрали. Тоест 10% от магистралите в Европа са неограничени. Останалите са с ограничение между 110 и 130.
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Та откъм капацитет няма голяма нужда от подобряване, откъм зареждане не очаквам и там подобрение. Просто физически е трудно да се вкара толкова енергия за толкова малко време. Могат да сложат още по-мощни зарядни ама ще трябва една малка електроцентрала само за една станция с 5-10 места. Това което може да се подобри много е тегло (оттам още малко пробег или по-бързо зареждане на по-малка батерия) и най-вече цена.
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Много хора казват като електричките направят 1000км пробег тогава ще си вземат. Но защо са ти 1000км? Ако имаш 500 гарантирани на магистрала е напълно достатъчно. 500км означават 4-5 часа пътуване. За това време все ще спреш за пиш-пауза или хапнеш нещо и ето ти 20 мин. На 250кВ зарядно са ти 60-тина кВч или още 350-тина км или 3 часа. Тоест с 2 кратки паузи минаваш 1200км. И караш 10-11 часа. колко повече искаш да минеш за 1 ден и можеш ли с ДВГ да караш без спиране толкова?
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Към теслите ( преди 4 години )
    Ми хайде купувайте си тесли какво чакате още ?
  • #9
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Nicobosch ( преди 4 години )
    До твоето село може и да не е стигнало още но вече има българи които живеем във Германия и пътуваме не 400 ами и по 800км на ден в някой от случаите таке че!!!!!!Айде със козите ,че останаха гладни няма кой да ги пасе.......селски
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #КК ти понеже живееш в Германия или редовно ходиш та да ти пука колко изкарва там.
  • #7
    4 rate up comment 8 rate down comment
    К. К. ( преди 4 години )
    400 км. пробег? Ама верно ли? Не ме разсмивайте. При НОРМАЛНО, малко по-интензивно каране, тия 400 км. стават 300. А ако я набримчиш в Германия със 200 км/ч., я минеш 150 км., я не... :).
  • #6
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Да живее бензина!!! ( преди 4 години )
    Електрическите коли са смотани губи се цялото изживяване от шофирането.
  • #5
    6 rate up comment 3 rate down comment
    fermera ( преди 4 години )
    Компанията Enevate създаде специален силициев слой за анода ,който ускорява движението на йоните. Това доведа до 30 процента по малко загуби и технологично не е сложно графита да бъде заменен.Просто хората работят а 100 годишните само пускат реклами !