IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Седанът с неубиваема батерия атакува Европа

Електрическият Han EV ще струва колкото Tesla Model 3

Китайската компания BYD обяви, че пуска на пазара в Европа електрическия си премиум-седан Han EV. Моделът е получил „неубиваема“ батерия Blade Battery, като може да се похвали и с впечатляваща динамика – 3,9 секунди от 0 до 100 км/ч.


BYD Han EV


Продажбите на BYD Han EV в Китай стартират в края на юни, като електромобилът ще се предлага в 3 версии. Базовата предвижда един електромотор (222 к.с. и 330 Нм), като той ще бъде поставен на предната ос. Батерията с капацитет 65 кВт/ч осигурява пробег от 506 км по стандарта NEDC. 

Средният вариант ще има същата мощност, но батерията му ще е със 76,8 кВт/ч, което трябва да стигне за пробег от 550 км. Топ-версията на седана е оборудвана с два електромотора с комбинирана мощност 494 к.с. и 680 Нм. Тя ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,9 секунди, а пробегът с едно зреждане е 605 км.

Главното предимство на BYD Han EV са инвертор от карбид и литиево-желязо-фосфатна батерия Blade Battery с невероятно издръжливост. От компанията твърдят, че тя е минала серия от интензивни тестове, при които е удряна, пробивана с пирони и нагрявана до 300 градуса по Целзий. В нито един от случаите батерията не се е взривила или запалила.


BYD Han EV


Освен това, електрическият седан получава „самообучаващ“ се автопилот DiPilot с 5G и за първи път в историята на китайския масов сегмент - блок IPB (Intelligent Integrated Brake System), производство на Bosch, който представлява електрохидравличен усилвател на спирачките, обединен със системите за стабилизация и рекуперация на енергията.

Все още не са обявени сроковете за излизането на BYD Han EV в Европа, но производителят посочи приблизителни цени на модела. Базовата версия ще се продава за 45 000 евро, а топ-вариантът – за 55 000 евро. Приблизително толкова в Германия струва Tesla Model 3.

Снимки: BYD

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Масалъ ( преди 2 седмици )
    Ного хубав кола кач пара е
  • #15
    0 rate up comment 5 rate down comment
    arset ( преди 2 седмици )
    Всички пишат и говорят за батерии и пробег, но един автомобил има и редица други, доста важни неща свързани с безопасността, окачването, надеждността, сприрачките и т.н. Затова е правенето на коли, не е като да правиш GSM където можеш да откраднеш ноу-хау и след това да го развиваш. Не случайно даже известните европейските и американски кампонии все още пристъпват доста резервирано към новите разработки на електрически возила. А и къде пред блокаще си заредиш вечерта колата в БГ?????
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Водорода има прекалено много недостатъци. Освен това водородната кола е на практика електричка - пак се задвижва от електромотор, пак има батерия макар колкото хибрид. Та като имаш читава електрочка само добавяп водородна клетка и си готов (да ясно че няма да е plug'n'play но се концентрираш над 1 технология не над 2)
  • #13
    7 rate up comment 0 rate down comment
    nosmirckrad ( преди 2 седмици )
    В грешка си, електромобилите са с много по дълга история още от края на 19ти век и преди изобретяването на ДВГто.
  • #12
    2 rate up comment 7 rate down comment
    някой ( преди 2 седмици )
    Аз само се чудя защо развиха батерията, а не водорода, като водорода е доста позната и стара техноголгия при автомобилите от батерията? За пари Санчо, за МНОГОООО пари май
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 2 седмици )
  • #10
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Китайска доминация, но затова е виновен Запада, за дето изнесе цялото производство там и ги снабди с ноу хау.
  • #9
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Achtung ( преди 2 седмици )
    Хм ми то добре изглежда и отвън и отвътре...... BYD имат голям опит с електромобилите, до появата на модел 3 на Тесла, бяха най-големия производител на ел автомобили в света, а Китай е най-големия пазар за такива автомобили с няколко десетки фирми занимаващи се в тази област.
  • #8
    4 rate up comment 26 rate down comment
    дсдс ( преди 2 седмици )
    Караш си колата и 5G-то те разболява като бонус, 2 в 1. Да си я продават
  • #7
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Другия момент е че нямат причина да го правят. Просто в Китай има достатъчно ноу-хау за електрички вече. И не им трябва. Също винаги е много по-лесно да им дръпнеш ядрото инжинери и да залееш пазара със на практика същия продукт без лъскав бранд на половин цена.