IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

И шотландците са правили суперавтомобил

Argyll Turbo GT дебютира през 1983 година, ускорява до 260 км/ч

Марката Argyll се появява през 1899 г., когато в Шотландия е основана The Hozier Engineering Company. Тя започва да произвежда модела Argyll Voiturette, лицензирано копие на Renault. Компанията фалира през 1932 година. Автомобилът в галерията по-долу обаче, е направен много по-късно. И също носи марката Argyll. Как така?


Argyll Turbo GT


През 1976 г. Боб Хендерсън, специалист по карбураторите, работил в Jaguar Cars, и Андрю Смит, местен фермер и състезател, решават да създадат спортна кола. Дълго време не могат да изберат име и затова молят свой приятел за съвет. Оказва се, че той някога работил за Argyll. Марката е свободна от 1963 г., затова решават да я използват за бъдещата кола, която в крайна сметка получава името Argyll Turbo GT.

В структурно отношение купето е подобно на десетки други подобни малки по мащаб проекти. В основата му е пространствена рама, върху която е монтирано тяло от фибростъкло, изработено от Avon Coachwork. Автомобилът обаче изглежда доста любопитно - нисък и с много дълго междуосие.

Донори на части за Turbo GT стават Triumph, Ford, Volvo и Rover. От последния е 3,5-литровият V8, който е допълнен с турбокомпресор. Двигателят развива мощност от 250 к.с. и позволява на автомобила да ускори до 260 км/ч. Създателите планират в бъдеще да преминат към турбо двигатели на Saab, но по това време шведската компания все още не ги е пуснала в масово производство.

Още снимки - в галерията:

Argyll Turbo GT е показан през 1983 г. на автомобилното изложение в Шотландия. Създателите дори му поставят цена, доста по-висока от тази на Ferrari 308 GTB, което не спира няколко богати ексцентрици да направят предварителна поръчка.

Място под капака на "серийните" автомобили заема 2.7-литров V6 на от Renault, също с турбокомпресор, който развива мощност 220-230 к.с. Другият вариант за модела е 2-литров турбо двигател от Lancia Beta. Няколко по-късни екземпляра получават и V6, който трябва да се окажат и в състезателните модели на Buick от сериите Indy 500.

Всички двигатели на "шотландеца" работят в тандем с германската скоростна кутия ZF, подобна на тази, която Maserati използва при  суперавтомобила Bora. Интересното е, че Argyll Turbo GT е автомобил от клас Gran Turismo със средно разположен двигател, въпреки че побира двама възрастни и две деца.

Шотландската компания планира да произвежда не повече от 12 автомобила годишно, но тази цифра се оказва твърде амбициозна. През 1990 г. марката Argyll напълно изчезва. Общият брой на произведените коли не се знае.

0 от 500
  • #1
    0 rate up comment 2 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    На мен тази "студия" ми прилича по-скоро на едно тъжно носохоботно праисторическо същество - Deinotherium. Което още веднъж затвърждава в мен разбирането, че зооморфните форми нямат място в съвременното автомобилостроене.Особено ако са така тъжни и унили.