От години предсказват неминуемата му кончина. Но двигателят с вътрешно горене ни най-малко не е мъртъв - и вероятно още дълги години ще ни служи. Като при това става все по-ефективен и все по-чист. За доказателство американското издание Car & Driver предложи своята версия на 15-те най-добри двигателя с вътрешно горене, които се предлагат на пазара в момента. С неудоволствие ще отбележим, че някои от тях са достъпни на северноамериканския пазар (където борбата с въглеродните емисии е по-скоро символична), но не и в Европа.
15-те най-добри двигателя на пазара днес според C&D:
4-литров V8 с туин турбо от Volkswagen
Къде: много модели на VW, Audi, Bentley и Porsche
Всъщност този мотор може да се открие от VW Touareg до всички модели на луксозните марки на групата. Най-мощната му версия задвижва Lamborghini Urus, където произвежда 650 конски сили при 6000 об/мин, и шокиращите за бензинов агрегат 850 Нютонметра. Не е чудно, че кросоувърът със солидно тегло ускорява до 96 км/ч за едва 3.1 секунди - което го прави най-бързия SUV, тестван някога от C&D. Блокът е от алуминий, клапаните са 32, турбокомпресорите са туин скрол и се намират между цилиндрите. Червената линия е на 6750 об/мин, но всъщност този мотор е най-впечатляващ при ниски обороти.
Къде: много модели на VW, Audi, Bentley и Porsche
Всъщност този мотор може да се открие от VW Touareg до всички модели на луксозните марки на групата. Най-мощната му версия задвижва Lamborghini Urus, където произвежда 650 конски сили при 6000 об/мин, и шокиращите за бензинов агрегат 850 Нютонметра. Не е чудно, че кросоувърът със солидно тегло ускорява до 96 км/ч за едва 3.1 секунди - което го прави най-бързия SUV, тестван някога от C&D. Блокът е от алуминий, клапаните са 32, турбокомпресорите са туин скрол и се намират между цилиндрите. Червената линия е на 6750 об/мин, но всъщност този мотор е най-впечатляващ при ниски обороти.
Снимки: Car & Driver