От години предсказват неминуемата му кончина. Но двигателят с вътрешно горене ни най-малко не е мъртъв - и вероятно още дълги години ще ни служи. Като при това става все по-ефективен и все по-чист. За доказателство американското издание Car & Driver предложи своята версия на 15-те най-добри двигателя с вътрешно горене, които се предлагат на пазара в момента. С неудоволствие ще отбележим, че някои от тях са достъпни на северноамериканския пазар (където борбата с въглеродните емисии е по-скоро символична), но не и в Европа.
15-те най-добри двигателя на пазара днес според C&D:
2.9-литров Twin-Turbo V-6 от Alfa Romeo
Къде: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Alfa Romeo Stelvio Quadifoglio
Този мотор дава 510 конски сили при 6500 оборота, и 600 Нм въртящ момент при едва 2500 оборота. Червената линия е на 6500 оборота, но всъщност този мотор спокойно може да се развърта и до 7400, преди подаването на горивото да бъде ограничено. Това е най-мощният агрегат, правен някога от Alfa, и звучи, сякаш има още два цилиндъра. Твърдението, че е взет от Ferrari, е малко преувеличено - действително за база е използван V8 с туин-турбо на компанията от Маранело, но след това са направени доста съществени промени. Блокът и цилиндровите глави са от алуминий, има директно впръскване, 90-градусов ъгъл между цилиндрите, два горноразположени разпределителни вала, 24 клапана и 9.3:1 съотношение на компресия. Ще го откриете и в модел със задно (Giulia Quadrifoglio), и с 4х4 задвижване (Stelvio Quadrifoglio).
Къде: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Alfa Romeo Stelvio Quadifoglio
Този мотор дава 510 конски сили при 6500 оборота, и 600 Нм въртящ момент при едва 2500 оборота. Червената линия е на 6500 оборота, но всъщност този мотор спокойно може да се развърта и до 7400, преди подаването на горивото да бъде ограничено. Това е най-мощният агрегат, правен някога от Alfa, и звучи, сякаш има още два цилиндъра. Твърдението, че е взет от Ferrari, е малко преувеличено - действително за база е използван V8 с туин-турбо на компанията от Маранело, но след това са направени доста съществени промени. Блокът и цилиндровите глави са от алуминий, има директно впръскване, 90-градусов ъгъл между цилиндрите, два горноразположени разпределителни вала, 24 клапана и 9.3:1 съотношение на компресия. Ще го откриете и в модел със задно (Giulia Quadrifoglio), и с 4х4 задвижване (Stelvio Quadrifoglio).
Снимки: Car & Driver