От години предсказват неминуемата му кончина. Но двигателят с вътрешно горене ни най-малко не е мъртъв - и вероятно още дълги години ще ни служи. Като при това става все по-ефективен и все по-чист. За доказателство американското издание Car & Driver предложи своята версия на 15-те най-добри двигателя с вътрешно горене, които се предлагат на пазара в момента. С неудоволствие ще отбележим, че някои от тях са достъпни на северноамериканския пазар (където борбата с въглеродните емисии е по-скоро символична), но не и в Европа.
15-те най-добри двигателя на пазара днес според C&D:
4-литров боксер от Porsche
Къде: Porsche 718 Cayman GT4, Porsche 718 Spyder
Това не е просто по-слаба версия на мотора, използван в 911 GT3, а съвсем различен агрегат, построен всъщност на базата на трилитровите боксери в по-скромните версии на 911. Това е един от само двата атмосферни агрегати в списъка, със съотношение на компресия от 13.0:1, променливо газоразпределение и специални клапани във всмукателния колектор, които могат да се отварят широко, когато е нужен повече въздух. Porsche отчита 420 конски сили при 7600 оборота, но моторът е способен без проблем да направи и 8100 - с точния звук, който очакваме от едно Porsche.
Къде: Porsche 718 Cayman GT4, Porsche 718 Spyder
Това не е просто по-слаба версия на мотора, използван в 911 GT3, а съвсем различен агрегат, построен всъщност на базата на трилитровите боксери в по-скромните версии на 911. Това е един от само двата атмосферни агрегати в списъка, със съотношение на компресия от 13.0:1, променливо газоразпределение и специални клапани във всмукателния колектор, които могат да се отварят широко, когато е нужен повече въздух. Porsche отчита 420 конски сили при 7600 оборота, но моторът е способен без проблем да направи и 8100 - с точния звук, който очакваме от едно Porsche.
Снимки: Car & Driver