От години предсказват неминуемата му кончина. Но двигателят с вътрешно горене ни най-малко не е мъртъв - и вероятно още дълги години ще ни служи. Като при това става все по-ефективен и все по-чист. За доказателство американското издание Car & Driver предложи своята версия на 15-те най-добри двигателя с вътрешно горене, които се предлагат на пазара в момента. С неудоволствие ще отбележим, че някои от тях са достъпни на северноамериканския пазар (където борбата с въглеродните емисии е по-скоро символична), но не и в Европа.
15-те най-добри двигателя на пазара днес според C&D:
3-литров редови турбобензин от BMW
Къде: множество модели на BMW
Има го във вариант с единично и двойно турбо, но и в двата случая този редови шестак работи гладко като гласа на Марвин Гей, твърди C&D. Всъщност в гамата на баварците има два агрегата с този обем. Единият, S55/S58, задвижва спортните М2 и М4, и е наистина забележително технологично постижение с магнезиевата си маслена вана, коляновия вал от кована стомана и цилиндрови стени, обработени с плазма. Мощността достига до 510 коня в новите Competition модели. По-пролетарският B58 задвижва нормалните модели на BMW.
Къде: множество модели на BMW
Има го във вариант с единично и двойно турбо, но и в двата случая този редови шестак работи гладко като гласа на Марвин Гей, твърди C&D. Всъщност в гамата на баварците има два агрегата с този обем. Единият, S55/S58, задвижва спортните М2 и М4, и е наистина забележително технологично постижение с магнезиевата си маслена вана, коляновия вал от кована стомана и цилиндрови стени, обработени с плазма. Мощността достига до 510 коня в новите Competition модели. По-пролетарският B58 задвижва нормалните модели на BMW.
Снимки: Car & Driver