От години предсказват неминуемата му кончина. Но двигателят с вътрешно горене ни най-малко не е мъртъв - и вероятно още дълги години ще ни служи. Като при това става все по-ефективен и все по-чист. За доказателство американското издание Car & Driver предложи своята версия на 15-те най-добри двигателя с вътрешно горене, които се предлагат на пазара в момента. С неудоволствие ще отбележим, че някои от тях са достъпни на северноамериканския пазар (където борбата с въглеродните емисии е по-скоро символична), но не и в Европа.
15-те най-добри двигателя на пазара днес според C&D:
3.5-литров TT V-6 High Output от Ford
Къде: Ford F-150
Най-големият и най-работлив (691 Нм) V6 двигател в списъка. Този агрегат е различен от другия V6 на Ford с туин турбо, който ще откриете в суперколата Ford GT. High Output е стандартен за Raptor и Limited версиите на най-продавания автомобил в САЩ. Ползва алуминиевия блок, директното впръскване и турбокомпресорите от обикновения 3.5-литров агрегат, но почти всичко друго е уникално за него. Налягането на турбото е 1.24 бара, коляновият вал и лагерите са подсилени, разпределителните валове са олекотени, и крайният резултат от това е, че тритонната грамада се ускорява до 96 км/ч за едва пет секунди.
Къде: Ford F-150
Най-големият и най-работлив (691 Нм) V6 двигател в списъка. Този агрегат е различен от другия V6 на Ford с туин турбо, който ще откриете в суперколата Ford GT. High Output е стандартен за Raptor и Limited версиите на най-продавания автомобил в САЩ. Ползва алуминиевия блок, директното впръскване и турбокомпресорите от обикновения 3.5-литров агрегат, но почти всичко друго е уникално за него. Налягането на турбото е 1.24 бара, коляновият вал и лагерите са подсилени, разпределителните валове са олекотени, и крайният резултат от това е, че тритонната грамада се ускорява до 96 км/ч за едва пет секунди.
Снимки: Car & Driver