От години предсказват неминуемата му кончина. Но двигателят с вътрешно горене ни най-малко не е мъртъв - и вероятно още дълги години ще ни служи. Като при това става все по-ефективен и все по-чист. За доказателство американското издание Car & Driver предложи своята версия на 15-те най-добри двигателя с вътрешно горене, които се предлагат на пазара в момента. С неудоволствие ще отбележим, че някои от тях са достъпни на северноамериканския пазар (където борбата с въглеродните емисии е по-скоро символична), но не и в Европа.
15-те най-добри двигателя на пазара днес според C&D:
3.9-литров V8 с туин турбо от Ferrari
Къде: Ferrari 488 Pista, Ferrari GTCLusso T, Ferrari F8 Tributo, Ferrari Portofino, Ferrari SF90 Stradale
Италианците представиха това ново поколение двигатели през 2014 с California T, но оттогава непрекъснато го усъвършенстват и мощността расте постоянно - от около 500 до над 710 конски сили (при 8000 об/мин) и 770 Нм максимален въртящ момент. Това е постигнато с нов маховик, изцяло нов колянов вал и комплект титаниеви (и доста по-леки) мотовилки. Освен това Ferrari увеличи малко компресията, подмени изпускателната система и даже, при SF90 Stradale, вдигна обема до 4 литра, а мощността - до 769 конски сили.
Къде: Ferrari 488 Pista, Ferrari GTCLusso T, Ferrari F8 Tributo, Ferrari Portofino, Ferrari SF90 Stradale
Италианците представиха това ново поколение двигатели през 2014 с California T, но оттогава непрекъснато го усъвършенстват и мощността расте постоянно - от около 500 до над 710 конски сили (при 8000 об/мин) и 770 Нм максимален въртящ момент. Това е постигнато с нов маховик, изцяло нов колянов вал и комплект титаниеви (и доста по-леки) мотовилки. Освен това Ferrari увеличи малко компресията, подмени изпускателната система и даже, при SF90 Stradale, вдигна обема до 4 литра, а мощността - до 769 конски сили.
Снимки: Car & Driver