Планираното обновяване на семейството Lamborghini Huracan, което стартира още през януари 2019 г. с купето с 4х4, официално приключи. Италианците представиха четвъртия и последен модел в гамата – роудстър със задно предаване. Той е подготвен по схемата, използвана и при Huracan Evo RWD с фиксиран покрив.
Както и предишното Huracan LP 580-2 Spyder, така и Huracan Evo RWD Spyder тежи 1509 кг., но пък мощността на 5,2-литровия V10 двигател е увеличена от 580 к.с. и 540 Нм до 610 к.с. и 560 Нм. В резултат на това ускорението от 0 до 100 км/ч вече отнема 3,5 секунди (досега беше 3,6), а максималната скорост е увеличена от 319 на 324 км/ч. Съотношението тегло/мощност сега вече е 2,47 кг. на конска сила.
Както и досега, роудстърът със задно предаване се различава от версията с 4х4 по някои елементи на предната част и на кърмата, а също така и по 19-цоловите джанти. Впрочем, срещу доплащане те могат да бъдат заменени и с 20-цолови с карбоново-керамични спирачки.
Електро-хидравличният покрив се вдига или прибира за 17 секунди при скорост до 50 км/ч. В основата на Huracan Evo RWD Spyder е хибридно шаси от алуминий и карбон, покрита с външни елементи от термопластичен композит. Окачването е с адаптивни амортисьори.
Потенциалът на суперколата на различно покритие на пътната настилка се разкрива от система за избор на режимите на движение ANIMA и перекалиброван тракшън-контрол P-TCS. В зависимост от избрания профил (Strada, Sport или Corsa) електрониката прехвърля точно толкова тяга, колкото е нужна за максимално сцепления с пътя.
Още снимки - вижте в галерията:
Първите клиенти ще получат Lamborghini Huracan Evo RWD Spyder през лятото. Без данъците в Европа роудстърът стура 175 838 евро, във Великобритания – 151 100 паунда, а в САЩ – 229 448 долара.
Снимки: Lamborghini