IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как се подава ток при паднал акумулатор?

Какви кабели да изберете, в какъв ред да ги свържете и какви други варианти има

От полунощ прословутите КПП вече ги няма и най-после можете спокойно да се разходите някъде извън града с колата си. Но за онези, които са били закотвени у дома и не са карали през последните седмици, това може и да изисква малко предварителна подготовка. Най-честият проблем, разбира се, е с акумулатора. При дълъг престой зарядът му може да падне до степен колата да не може да запали. Дали това ще се случи, зависи от много фактори: състоянието на батерията, дали има дребни утечки в електрическата система, имало ли е големи амплитуди в околната температура.


акумулатор, кабели

Подаването на ток от друг автомобил е най-лесно, бързо и спестява усложнения с компютрите на по-съвременните автомобили


Ако акумулаторът е паднал, имате два варианта: да го демонтирате и заредите (домашното зарядно е полезна и сравнително евтина покупка), или да получите ток от друга кола. Вторият е по-бърз и по-сигурен, защото при по-новите коли демонтирането на акумулатора може да доведе до всевъзможни грешки в компютъра и дори до нужда от посещение в сервиз за нулирането им.
 

Как се подава ток от друг автомобил в 10 прости стъпки:


  


Проверете също налягането в гумите и нивото на течността за чистачките, преди да потеглите. Добре е също да се движите бавно и без да натоварвате двигателя, докато той отново се смаже добре.
 


 

 

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    ...Макар че това би е ще рядкост, Защото всички аксесоари които биха теглили ток при спряло положение са на 12 волтовия. И ще е както каза колегата по-долу за електричките - даваш малко 12в ток да тръгне електрониката.
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Първо акумолатора не е умрял напълно (което) рядко се случва хич не е желателно да се маха ако колата е след 2000-на година. Второ с кабелите трябва много да се внимава защото е пълно с ментета нищо че са дебели ако матриала на проводника е лош или изолацията не е измислена стават аварии. Трето 48волтов може да дадет ток на 12 без проблеми - и двата има 12в акумолатор. Да бяхте казали какво да правят 48 в като има падне голямата батерия...
  • #5
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Най-добре да го направиш както пише в книжката на автомобила, а не да взимаш съвети от този сайт.
  • #4
    4 rate up comment 5 rate down comment
    #3 ( преди 3 месеца )
    Не всички коли на ток. Вие да не сте от някой корейски сервиз :)
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Сервиз ( преди 3 месеца )
    Добри съвети, познати на повечето автомобилисти. Затова ето ви нещо ново: При колите на ток също имаме 12V нормален акумулатор. Когато колата не е "запалена" от бутона или ключа, този акумулатор подава ток на мигачи, музика, осветление и други консуматори. И по същия начин може да падне. Когато запалите, голямата батерия го зарежда. Ако обаче го изчерпате тотал, не можете да запалите и трябва да му подадете съвсем малко ток, да сработят системите. Няма нужда от дебели кабели, щото няма стартер;)
  • #2
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    станете член на сба получавате безплатен годишен технически преглед 24 часа 365 дни безплатна техническа помощ на пътяотстъпки на избрана бензиностанция и сте спокоен на пътя
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 3 месеца )