Своята доработка на новото BMW 3-Series германската компания Alpina, която има статут на официален автомобилен производител, стартира още през миналата есен с бензиново B3. Сега дойде ред и на дизеловата версия на „тройката“, чиито основни пазари традиционно са Германия и Австрия.
Седан и комбито BMW Alpina D3 S са създадени на основата на серийните модели BMW M340d, които дебютираха през миналата зима. Разликите не са чак толкова много, колкото се очакваше. Трилитровият битурбодизел с 6 цилиндъра B57 е форсиран съвсем умерено – от стандартните 340 к.с. и 700 Нм до 355 к.с. и 730 Нм. Инженерите на Alpina обаче съществена за разширили диапазона на въртящия момент. Стандартно той е между 1750 и 2250 об/мин, но след намесата им е 1750-2750 об/мин.
Освен това, BMW Alpina D3 S е първият модел, който получава стартер-генератор с ремък. Той добавя 11 к.с., като помага в първите секунди при ускорението и работи като част от системата „старт-стоп“. Скоростната кутия – 8-степенен автомат, е доработена. Задвижването е към четирите колела с усилена муфа за заключване на предната ос и електронно управляема блокировка на задния диференциал.
Окачването на дизеловите версии е същото като при бензиновите – с адаптивни амортисьори, пружини Eibach и усилени стабилизатор. Спирачките обаче са взаимствани от модела B5, тоест са по-мощни. Също така Alpna оборудва всички свои автомобили с адаптивен кормилен механизъм.
Всички тези промени се отразяват на теглото – седанът BMW Alpina D3 S с шофьор в него тежи 1950 кг. срещу 1895 при базовото BMW M340d xDrive. Затова и ускорението от 0 до 100 км/ч при двете машини е еднакво – 4,6 секунди. Комбито се нуждае от 4,8 секунди, като максималната му скорост е 270 км/ч (273 при седана). При заводското BMW ограничителят е на 250 км/ч.
Дизеловата Alpina има същите визуални разлики от стандартното BMW, каквито и бензиновата – защитни елементи по броните и 19- или 20-цолови фирмени джанти. В оборудването на автомобилите влизат цифров приборен панел, при който могат да се сменят цвета и шрифта, както и лостчета на волана за ръчна смяна на предавките Switch-Tronic. Срещу доплащане се предлага салон с кожа Lavalina.
Още снимки - вижте в галерията:
Ако стандартният седан BMW M340d в Германия стартира от 64 550 евро, то BMW Alpina D3 S е оценена на минимум в 70 500 евро. Комбито е с 1400 евро по-скъпо, като компанията вече приема поръчки, а първите доставки до клиенти са планирани за ноември.
Снимки: Alpina