Eвропейските коли се харесват с повратливостта и с дизайна си. Американските разчитат на суровия чар на големите си V8 двигатели. Но какво става, ако се опитаме да вземем най-доброто и от двата свята? Всъщност отговорът е отдавна известен. Много от по-малките европейски компании принудително прибягваха към американски мотори, особено през 60-те и 70-те, просто защото нямаха средствата да си създадат собствени агрегати. Ето десет от най-добрите образци в това отношение.
Топ 10 европейски коли с американски мотори:
Gordon-Keeble GK1
В края на 50-те Джон Гордън и Джим Кийбъл решават да основат нова британска марка за лукозни и бързи автомобили. Първата им работа е да поръчат дизайна - на изгряващата звезда от ателието Bertone Джорджето Джуджаро. Втората е да откупят от Chevrolet достатъчно мощен двигател - отначало 4.5-литров, а за серийната кола - 5.4-литров с 300 конски сили. Доста за компания, на чието лого е изобразена костенурка. За да се осигури повече скорост, в последния момент стоманеното шаси е заменено с такова от фибростъкло. GK1 има атрактивен вид и цели два резервоара. Но разходите се оказват над очакваното, пазарната цена се вдига до огромни стойности и компанията банкрутира, преди да е произвела и 90 автомобила. Излишно е да ви казваме, че днес са колекционерска рядкост.
В края на 50-те Джон Гордън и Джим Кийбъл решават да основат нова британска марка за лукозни и бързи автомобили. Първата им работа е да поръчат дизайна - на изгряващата звезда от ателието Bertone Джорджето Джуджаро. Втората е да откупят от Chevrolet достатъчно мощен двигател - отначало 4.5-литров, а за серийната кола - 5.4-литров с 300 конски сили. Доста за компания, на чието лого е изобразена костенурка. За да се осигури повече скорост, в последния момент стоманеното шаси е заменено с такова от фибростъкло. GK1 има атрактивен вид и цели два резервоара. Но разходите се оказват над очакваното, пазарната цена се вдига до огромни стойности и компанията банкрутира, преди да е произвела и 90 автомобила. Излишно е да ви казваме, че днес са колекционерска рядкост.