fallback

Кои са най-караните мотоциклети в България през 2023?

За разлика от леките коли, тук японските марки доминират смазващо над германските

При леките автомобили в България германските марки имат тотално превъзходство - само регистрираните Volkswagen са повече от всички японски марки, взети заедно. При мотоциклетите обаче е точно обратното, ако се съди по традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР, която удобно съвпада със започващия в петък софийски мотосалон (Moto Expo в Арена София, 20-23 април).

По актуализирани данни към началото на април 2023 първите четири от петте най-популярни марки мотоциклети са японски, с общ дял над 57% (21.9% - Honda, 17.5% - Yamaha, 11.2% - Suzuki, 6.5% - Kawasaki). За три години японците са увеличили пазарния си дял общо с 2%. .

В България все още има, поне според регистрациите в МВР, доста оцелели съветски антики като "Днепър"   

Общо у нас с действаща регистрация са 133 570 мотоциклета (с над 17,000 повече, отколкото през 2020 година), и още 1172 мотоциклета с кош (от които четири пети са съветски ИЖ). В тази бройка не се включват мотопеди, триколки, четириколки и ATV. Разбира се, трудно е да се каже каква част от регистрираните са все още в движение, и каква са отдавна претопени или ръждясващи в нечий заден двор. Статистиката отчита доста голям брой машини от епохата на социализма - 1810 мотопеда и 412 мотоциклета "Балкан", 167 бройки от съветските "Днепър" и 81 бройки "Урал" (и двете - следвоенни копия на старото BMW R71), 181 бройки "Восход" и, разбира се, 971 чешки Jawa.

Интересът към по-луксозните марки расте в последните три години - 39% ръст за Moto Guzzi (на снимката), 36% за Ducati, почти 68% за Triumph           На другия полюс, при по-луксозните съвременни мотоциклети, числата очаквано са по-скромни. По българските пътища се движат 1066 бройки Ducati, 556 Triumph и 223 Moto Guzzi.      30-те най-популярни марки мотоциклети в България:

        * Статията е актуализирана с данни на МВР към 1 април 2023

   

fallback
  • #2
    Пешо Моториста ( преди 4 години )
    Хондите не са лоши, но трябва още 100 години да покараш различни марки, за да разбереш, че не си прав. За теб може да са "най-добри" хондите (коя точно?), но за всеки влак си има пътници. Ако ориент експрес беше най-добър - другите просто нямаше да ги има. Някои модификации на GS1200 изкарват и 300к без отваряне на двигател, но това не значи, че този мотор е "най-добър" за всеки.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Хонда и всички останали. Това са най-добрите мотори на света. Имал съм Сузукита и Ямахи, но от Хонда по-добро няма. По принцип всичките японски мотори са наистина много добри, но винаги Хонда са едни гърди пред другите. Не само, че са по-икономични, но и самите им двигатели са изключително здрави. Скоро гледах в едно немско предаване тест на Хонда Африка Туин. Живота на двигателите на моторите е около 100к. При 200к разглобиха двг на Хондата и го снимаха. Инженерите казаха, че е като почти нов.
fallback
Последни