fallback

Кои са най-караните мотоциклети в България през 2023?

За разлика от леките коли, тук японските марки доминират смазващо над германските

При леките автомобили в България германските марки имат тотално превъзходство - само регистрираните Volkswagen са повече от всички японски марки, взети заедно. При мотоциклетите обаче е точно обратното, ако се съди по традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР, която удобно съвпада със започващия в петък софийски мотосалон (Moto Expo в Арена София, 20-23 април).

По актуализирани данни към началото на април 2023 първите четири от петте най-популярни марки мотоциклети са японски, с общ дял над 57% (21.9% - Honda, 17.5% - Yamaha, 11.2% - Suzuki, 6.5% - Kawasaki). За три години японците са увеличили пазарния си дял общо с 2%. .

В България все още има, поне според регистрациите в МВР, доста оцелели съветски антики като "Днепър"   

Общо у нас с действаща регистрация са 133 570 мотоциклета (с над 17,000 повече, отколкото през 2020 година), и още 1172 мотоциклета с кош (от които четири пети са съветски ИЖ). В тази бройка не се включват мотопеди, триколки, четириколки и ATV. Разбира се, трудно е да се каже каква част от регистрираните са все още в движение, и каква са отдавна претопени или ръждясващи в нечий заден двор. Статистиката отчита доста голям брой машини от епохата на социализма - 1810 мотопеда и 412 мотоциклета "Балкан", 167 бройки от съветските "Днепър" и 81 бройки "Урал" (и двете - следвоенни копия на старото BMW R71), 181 бройки "Восход" и, разбира се, 971 чешки Jawa.

Интересът към по-луксозните марки расте в последните три години - 39% ръст за Moto Guzzi (на снимката), 36% за Ducati, почти 68% за Triumph           На другия полюс, при по-луксозните съвременни мотоциклети, числата очаквано са по-скромни. По българските пътища се движат 1066 бройки Ducati, 556 Triumph и 223 Moto Guzzi.      30-те най-популярни марки мотоциклети в България:

        * Статията е актуализирана с данни на МВР към 1 април 2023

   

fallback
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    В БГ се карат second hand
  • #31
    до#30 ( преди 1 година )
    Това, че когато се погледнеш в огледалото виждаш сУпол не значи, че и другите са като теб.
  • #30
    До долния ( преди 1 година )
    Майкъти не те ли е учила да не коментираш хора които не познаваш бе супол
  • #29
    Дo #28 ( преди 1 година )
    Първо изкарай книжка за мотор и тогава ела да се правиш на много умен, какъвто не си! Ако някога се беше занимавал с мотоциклети или поне да се беше интересувал от обща култура, никога нямаше да напишеш подобна глупост!
  • #28
    Име ( преди 1 година )
    Хаха хонда са евтини ширпотребняци с възможно най евтините части както и всички японски без Хаябусата и Кавазаки Нинджа .Затова и цените им са такива далеч зад Харлей Индиън Трайъмф БМВ КТМ Дукати и тн.Стават ако си средно беден
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    Който е карал дълги години мотори е наясно че от японските Honda са най-здрави а Yamaha най-бързи. Suzuki са ОК като цяло, а Kwasaki се чупят най-много от японските (имах Ninja, трошеше скорости като за световно). Карал съм почти всичко което се произвеждаше по комунизма, и MZ и Simson (с трите скорости), бяха най-добре (като изключим факта че 251 много ритаха при палене). Освен японски мотор нищо друго не бих си купил (с изключение на Harley-Davidson ако понамалят малко цените :)))
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    При моторите се казва: ХОНДА и всички останали! Не случайно са на върха десетилетия и в цял свят задават стандартите в мотоциклетната индустрия. Тази марка е топа на топа. Просто няма кой да ги доближи по здравина, качество, надеждност, икономичност и комплексни показатели на машината по поддръжка и каквото още се сетите, както и по цена на обслужването. Само да попитам истинските мотористи, колко марки познавате, които си обслужват мотоциклетите на 12 000 км. Истинските моторджии ще ми разберат
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако искате дълговечен мотоциклет и карате много на година си вземате Хонда, Сузуки или Ямаха. Ако искате да се правите на интересни и карате по няколко хиляди километра на година си вземате всичко останало. Така или иначе за мацките, които ще впечатлявате е все тая. За 10 г я навъртите 20-30 000 км я не.
  • #24
    до#1 ( преди 1 година )
    Колега, инфото ти е доста старо. Пусни в търсачката Honda Africa Twin 2016- 500.000 km и ще видиш за какво става въпрос. Пусни също 700.000 Km On A Varadero. пусни и за 1 млн. км. Хонди мотори да видиш, че и такива има. Това 200к за Хонда е тъкмо да се разработи, а повечето други мотори до 100к хвърлят мотор. От 40 г карам мотори и по здравина от собствен опит мога да кажа кои са: 1.Хонда 2.Ямаха 3.Сузики 4.Кавазаки 5.Дукати 6.БМВ 7.Априя 8.КТМ и т.н. карал и съм имал няколко от изброените марки
  • #23
    до 2 ( преди 1 година )
    Хайде бе! Сигурен ли си, че GS1200 изкарват 300к без отваряне на двигател? Това от БМВ дали го знаят или само ти го знаеш? Ако си наистина моторист и не си фен на лъжите, то би трябвало да знаеш, че твърдението ти е абсолютна лъжа, ама толкова плоска, че даже и човек, който не кара мотори не би ти повярвал. Най-малкото по спецификация ще ти отворят двигателя на всеки 20к да ти регулират клапаните. Ама от де да ги знаеш ти тези неща, като не караш мотор.
fallback
Последни